Skocz do zawartości
czarny

Usterki w waszych autach

Rekomendowane odpowiedzi

Proponuje żeby każdy wpisywał jakie ma problemy ze swoim samochodem i czy serwis poradził sobie z naprawą.
Zaczne jako pierwszy:
- często podwyższone obroty biegu jałowego od 950 do 1100.Opinia serwisu tak ma być. :)
- włączający się wentylator chłodnicy jeszcze przed osiągnięciem prawidłowej temperatury silnika ( klima wyłączona,automatyczne sterowanie klapami nawiewu wyłączone). Serwis w bólach ale jakoś sobie poradził, na razie jest dobrze.
- metaliczne stuki podczas puszczania sprzęgła na postoju i w trakcie jazdny przy zmianie z 1 na 2 z 2 na 3.Diagnoza zaprzyjaznionego mechanika, prawdopodobnie doccisk sprzęgła.Serwis twierdzi wszystko ok.
- wycie z pod osłony paska rozrządu przy schodzeniu z obrotów od około 1100 do 700 obrotów.Diagnoza mechanika prawdopodobnie napinacz paska rozrządu.Serwis nic nie słyszy.
- stuki na nierównościach w prawym przednim kole.Serwis nic nie słyszy, luzów brak.

A miało być tak pięknie ;) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- często podwyższone obroty biegu jałowego od 950 do 1100.Opinia serwisu tak ma być.

/.../

- metaliczne stuki podczas puszczania sprzęgła na postoju i w trakcie jazdny przy zmianie z 1 na 2 z 2 na 3.Diagnoza zaprzyjaznionego mechanika, prawdopodobnie doccisk sprzęgła.Serwis twierdzi wszystko ok.

Ad 1) obroty mam podwyższone tylko gdy samochód jedzie na "luzie" - po zatrzymaniu spadają do normalnych oraz same wzrastają przy puszczaniu sprzęgła podczas ruszaniu bez dodawania gazu pedałem akceleratora - uważam że tak powinno być. Jeżeli wzrastają ot tak sobie, od czasu do czasu, to coś nie halo.

 

Ad 2) też mam, i to mnie wku ....a. Temat zostawiam na przegląd, już niedługo, I na pewno to nie jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

-"szumy" bo to wiecej niz szumy jakies dziwne zawirowania powietrza jakby moja mokka była nieszczelna nadal słyszalne-kolejny raz wizyta w aso twierdza ze jest oka ja poprawy nie słysze.

- dziwne brzeczenie w kierownicy teraz rowniez podczas regulacji nawiewów-podobno tak jest.

- przy skrecaniu kierownica w prawo jest slyszalne pstryk,pstryk nie wiem co to znowu-oczywiscie juz nie zajrzeli bo nie pokazałam paluchem....

- tarcie podczas hamowania nadal slyszalne-ten typ tak ma.

 

 na dzis wystarczy bo serce mi krwawi....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- zawieszanie się nawigacji - czekam na nowy soft, ponoć ma być na dniach

- awaria z weekendu, fabrycznie nie zapięta obrączka na wężu z nagżewnicy do silnika, która wyskoczyła i wywaliło mi cały płyn chłodniczy w komorze silnika (auto nadal w serwisie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Ja uzbierałem listę żali i pojechałem dzisiaj do ASO.

Na zielono napisane to, co będzie robione od strzału i części zamawiają.

Na pomarańczowo to, co jest zależne od dystrykta gwarancyjnego - może wyrazić zgodę a może nie. Znam gościa osobiście i ciężki kaliber z kolesia - strasznie... Zobaczymy.

Na niebiesko - będą weryfikować.

 

1. kampania 15 P 056 - przeprogramowanie modułu nadwozia

 

2. wyciek oleju z misy olejowej silnika - na początek wymienią uszczelniacz przedni jako tańsze dla nich w naprawie i w związku z umiejscowieniem wycieku. W wypadku stwierdzenia wycieku z miski, misa do uszczelnienia.

 

3. szyba opuszczana kierowcy luźna po otwarciu o kilka centymetrów - lata na boki. Rozbiorą i wymienią prowadnice szyby.

 

4. szyba opuszczana kierowcy uchylana piszczy - również podczas jazdy po nierównościach uchylona szyba popiskuje. Jak wyżej.

 

5. bąble na dekorze tapicerki drzwi kierowcy - zostanie podjęta (lub nie) decyzja dystrykta gwarancyjnego o przyznaniu wymiany tapicerki drzwi.

 

6. pofalowana tapicerka siedziska pasażera - przy prawym brzegu. Zamówiono gąbkę siedziska.

 

7. zniekształcone siedzisko kierowcy - przy zawiasie z oparciem. Zamówiono gąbkę siedziska.

 

8. długo się grzeje - silnik osiąga nominalną temperaturę pracy po przejechaniu ok. 10km, spalanie wzrosło. Zamówiono termostat - będzie wymiana.

 

9. kilkakrotnie po uruchomieniu zimnego silnika, wystąpiła początkowo praca na 3 cylindrach. Po minimalnym zagrzaniu się zjawisko ustępuje. Będą sprawdzać cewkę zapłonową i świece.

 

10. praktycznie ciągle przy zimnym silniku (np. po całonocnym postoju) "dziura w gazie" między 2000-2500 obr/min. Po zagrzaniu się z reguły ustępuje. Jak wyżej.

 

11. nierównomierne i nadmierne zużywanie się przednich tarcz hamulcowych.  zostanie podjęta lub nie decyzja dystrykta gwarancyjnego o przyznaniu wymiany tarcz i klocków przednich. Jest niebezpieczeństwo, że kretyn podejmie decyzję o przetoczeniu tarcz, co gówno da, bo klocki znowu porysują tarcze.

 

Zobaczymy co i jak - dam znać, jak będzie załatwione. Jestem upierdliwy, znam procedury GM, obowiązki gwaranta i biegle znam mechanikę, więc nikt mnie w bambuko nie zrobi, ale z tego co widzę i kumaty mechanik i kumaty doradca serwisowy się trafił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest niebezpieczeństwo, że kretyn podejmie decyzję o przetoczeniu tarcz /.../

Jak Pan kretyn :D  to przeczyta, to na 100 % osobiście przetoczy ... i pomaluje olejną żeby było ładniej  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Buzka23

Przyznam, że sporo tego. Jak zacząłem czytać to miałem dwa odczucia.

1. Kurczę z moją jest wszystko ok

 

2. Kurczę mam nadzieję, że z moją jest wszystko ok. Powiem wprost chyba dzięki temu, że nie znam się na samochodach nie widzę usterek. Ale brat zwrócił mi uwagę, że mam dziwnie tarcze porysowane... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rany boskie....co mnie jeszcze czeka:)jak czytam to sie boje wsiadac do autka.bo mam tez wiele do.......no ale dam im odpoczac w aso:)niech mysla ze wszystko oki zrobili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie. Nie panikujcie.

Zdarza się czasem tak, że jakaś partia podzespołów jest wadliwa. Na przykład takie tarcze czy klocki, które je rysują. Wyprodukowali 100.000 tarcz do bani a reszta jest okej.

Nie można podchodzić do tego problemu w skali globalnej. Jeśli takie zjawisko występuje jednostkowo, to nie można już mówić o wadzie fabrycznej czy też podatności samochodu na awarie. Po prostu coś nie pykło i tyle.

Nie denerwujcie się, bo równie dobrze może Was kompletnie nic nie spotkać, a ja trafiłem na pechowe auto :)

Trzeba też przyznać, że jako mechanik (tym bardziej były mechanik Opla) jestem wyczulony i przeczulony w pewnych kwestiach, więc to co dla normalnego Nowaka i Kowalskiego jest standardem, to u mnie nie przechodzi bo wiem, jak dany podzespół ma się zachowywać i zużywać ;) Po prostu jestem upierdliwy i z natury i w związku z wykonywanym zawodem. Dla mnie "stan idealny" to naprawdę perfekcja w każdym calu, a dla drugiego starczy, że trzyma się kupy na szpachli i błyszczącym lakierze. Większość z Was nie chciałaby u mnie naprawiać swojego auta, bo jako mechanik wielokrotnie przyprawiałem o stan przedzawałowy właścicieli - po prostu dość obrazowo tłumaczyłem czym się może skończyć dalsza jazda w tym stanie auta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Ja uzbierałem listę żali i pojechałem dzisiaj do ASO.

Na zielono napisane to, co będzie robione od strzału i części zamawiają.

Na pomarańczowo to, co jest zależne od dystrykta gwarancyjnego - może wyrazić zgodę a może nie. Znam gościa osobiście i ciężki kaliber z kolesia - strasznie... Zobaczymy.

Na niebiesko - będą weryfikować.

 

1. kampania 15 P 056 - przeprogramowanie modułu nadwozia

 

2. wyciek oleju z misy olejowej silnika - na początek wymienią uszczelniacz przedni jako tańsze dla nich w naprawie i w związku z umiejscowieniem wycieku. W wypadku stwierdzenia wycieku z miski, misa do uszczelnienia.

 

3. szyba opuszczana kierowcy luźna po otwarciu o kilka centymetrów - lata na boki. Rozbiorą i wymienią prowadnice szyby.

 

4. szyba opuszczana kierowcy uchylana piszczy - również podczas jazdy po nierównościach uchylona szyba popiskuje. Jak wyżej.

 

5. bąble na dekorze tapicerki drzwi kierowcy - zostanie podjęta (lub nie) decyzja dystrykta gwarancyjnego o przyznaniu wymiany tapicerki drzwi.

 

6. pofalowana tapicerka siedziska pasażera - przy prawym brzegu. Zamówiono gąbkę siedziska.

 

7. zniekształcone siedzisko kierowcy - przy zawiasie z oparciem. Zamówiono gąbkę siedziska.

 

8. długo się grzeje - silnik osiąga nominalną temperaturę pracy po przejechaniu ok. 10km, spalanie wzrosło. Zamówiono termostat - będzie wymiana.

 

9. kilkakrotnie po uruchomieniu zimnego silnika, wystąpiła początkowo praca na 3 cylindrach. Po minimalnym zagrzaniu się zjawisko ustępuje. Będą sprawdzać cewkę zapłonową i świece.

 

10. praktycznie ciągle przy zimnym silniku (np. po całonocnym postoju) "dziura w gazie" między 2000-2500 obr/min. Po zagrzaniu się z reguły ustępuje. Jak wyżej.

 

11. nierównomierne i nadmierne zużywanie się przednich tarcz hamulcowych.  zostanie podjęta lub nie decyzja dystrykta gwarancyjnego o przyznaniu wymiany tarcz i klocków przednich. Jest niebezpieczeństwo, że kretyn podejmie decyzję o przetoczeniu tarcz, co gówno da, bo klocki znowu porysują tarcze.

 

Zobaczymy co i jak - dam znać, jak będzie załatwione. Jestem upierdliwy, znam procedury GM, obowiązki gwaranta i biegle znam mechanikę, więc nikt mnie w bambuko nie zrobi, ale z tego co widzę i kumaty mechanik i kumaty doradca serwisowy się trafił.

Mam pytanie, prośbę odnośnie punktu 7, mógłbyś wstawić fotkę tego siedziska ? Zauważyłem że też mam jakoś dziwnie pofalowaną skóre w tym miejscu, tak jakby pod spodem brakowało gąbki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tarcze to pewnie dadzą auto na hamownię i jeśli efekt będzie taki, że hamują dobrze - to nie wymienią tarcz mimo nierównomiernego zużycia. W Serwisie w Szczecinie sam osobiście też zwróciłem im uwagę na to i powiedzieli mi, że producent nie zwraca uwagi na to jak tarcze i klocki wyglądają, tylko jak działają. Tak wiec pewnie nic nie zrobią :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dluzszej nieobecnosci tez mi sie nazbieralo defektow, w piatek jade po raz enty do aso.Mam pytania:

1.Co jest odpowiedzialne za to ze jak wbijam 2 i 4 bieg( pol na pol) slychac tak jak bym w tworzywo stukal?Gdy delikatnie wybiore bieg jest ok. Usterka objawila sie w wakacje.A nadal na"4" biegu przy ujeciu-dodaniu gazu drozek sie rusza juz ok 3-4mm. Aso stwierdzio Autozoliborz rudnickiego,ze je ok- za niskie obroty. Tylko dziwne, ze majac i 3500tys jest tak samo...

 

2. Czy jadac w korku na 1 biegu z predkoscia 5-10km/h( klima wlaczona ) to trzymajac nieruchomo noge na gazie(sprzeglo puszczone) auto samo przyspiesza i hamuje. Sa wtedy kangurki obroty skacza +200+500 do gory. Chce jechac rowno np 8km/h majac 1100obr to za h...nie da rady bo ciagnie do gory poczy spada i tak w kolko.Jak dodam gazu jest ok. Jak wylacze klime objawy praktycznie ustepuja ale do idealu brakuje. Na gazie i benzynie jest tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad1.

Moim zdaniem luz na łożyskach skrzyni. 

 

Ad2.

Zacząłbym na miejscu ASO od przeprogramowania sterownika silnika. Auto ma LPG i tu też może coś z tego wynikać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BRZECZY w okolicy kierownicy oraz jak przestawiam nadmuchy badz zwiekszam moc-aso tak maja wszystkie tylko to tak brzeczy jakby zwarcie sie robilo a do tego drzy jakby plastik.

mam wrazenie jakby kierownica ciezej sie kreciła-ale nie panikuje poczekam.

 

Jak dla mnie to auto broni sie wygladem bo wiele bym zmieniła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

:o

co innego taki kobiecy tyłeczek:P

 

Cyba będę musiał zrobić jakaś fotkę z fajnym tyłeczkiem.. może się nada komuś na profilowe :P  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad1.

Moim zdaniem luz na łożyskach skrzyni.

 

Ad2.

Zacząłbym na miejscu ASO od przeprogramowania sterownika silnika. Auto ma LPG i tu też może coś z tego wynikać.

Ad 1.

Sadze ze to wina wybieraka.1,3,5 wchodza cicho.2 i 4 jest problem.Szczegolnie 4 jak ja pchnac palcami,gdy chwyce galke dlonia i delikatnie jest git. A co do ruszania sie galki na 4 biegu: do przodu jak dodam gazu lub w tyl jak ujme? Koledzy sami nie wiedza w vw kiedys tak mialem ale mial nabite ponad 300tys

Ad 2.

Z tym podszarpywaniem,bujaniem,kangurkami mam problem od poczatku.Klima w upalne dni to tragedia. Jesienia znacznie lepiej.Swiece wykluczam. Cewka moze byc podejrzana. Komputer stary soft moze byc... Kwestia paliwa czy gaz czy benzyna wykluczam tankowalem raczej na bp(swieza stacja po remoncie). Filtry beda wymieniane za 2 tygodnie.Moze to byc uklad przeniesienia napedu skrzynia+ cos w silniku.Jezdzilem benzynami i dislami i 1 raz w zyciu sie spotykam z takimi upierdliwymi usterkami.Stary polonez Caro na gazniku lepiej latal.

ASO dotychczas stwierdzilo-podszarpywan nie ma,galka sie rusza bo mam obroty ponizej 2000(to kuzwa jak mam 3500,to tez sa za niskie??a sie rusza)

Co jak co rok sie zbliza i z ubezpieczenia dzwonia i z aso bo na przeglad prosza.A Meriva z lpg w wawie 830-880 cena co rocznego przegladu zwykly +filtr gazu i przeglad instalacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś otrzymałem telefon z ASO. Jest termostat, będzie uszczelniany dół, oglądną piszczącą szybę, ale dystrykt gwarancyjny odwalił na negatyw wady tapicerki foteli oraz tarcze i klocki. Podobno to wynika z naturalnego zużycia (???).

Po odbiorze samochodu będę pisał do GM. Nie po to wydaje się ponad 90 kafli, żeby po roku oglądać tapicerkę pofałdowaną tak, jak dupsko 50-letniej burdelmamy. Zdenerwowało mnie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 mógłbyś wstawić fotkę tego siedziska ? Zauważyłem że też mam jakoś dziwnie pofalowaną skóre w tym miejscu, tak jakby pod spodem brakowało gąbki.

Kurde, przepraszam - zapomniało mi się... zdjęcia dawno są a nie wrzuciłem. Poniżej tak u mnie wygląda siedzisko kierowcy.

 

P.S.

Nie jestem "morsem", ważę 90 kilo...

20151016_075629.jpg

20151016_075648.jpg

20151016_075703.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Buzka23

U mnie się tak nie dzieje, ale ja waze 65

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mamy do czynienia z wadą, a nie "niewłaściwym" użytkowaniem auta.

Nie wiem jak Ty, ale ja będę pisał do centrali GM. Nie może tak być, żeby po roku i tak śmiesznym przebiegu, fotel wyglądał gorzej, niż w moich kilkunastoletnich Oplach z przebiegami 250-300kkm, bo tam nie było takich śladów zużycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.