Skocz do zawartości

Jaki Olej do 1.4T


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

A czy można zmienić olej z 5w30 na 5w40? Tzn. wiem że można, ale czy należy czy silnik tego potrzebuje??

Mam już przejechane prawie 227 tysięcy. Jeżdżę przeważnie po mieście i krótkie odcinki. I ostatnio mechanik wpadł na taki pomysł żeby zalać go właśnie 5w40. Stąd moje pytanie. 

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/96-jaki-olej-do-14t/page/15/#findComment-17393
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Specyfikacja dexos1 Gen2 nie jest już aktualna. 

dexos1 Gen3 jest normą kompatybilną wstecznie, dlatego jeśli Twój pojazd wymagał normy dexos1 Gen2, bez obaw możesz stosować oleje spełniające wymagania normy z dexos1 Gen3. 

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/96-jaki-olej-do-14t/page/15/#findComment-22528
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2025 o 19:09, Wiesław napisał:

Specyfikacja dexos1 Gen2 nie jest już aktualna. 

dexos1 Gen3 jest normą kompatybilną wstecznie, dlatego jeśli Twój pojazd wymagał normy dexos1 Gen2, bez obaw możesz stosować oleje spełniające wymagania normy z dexos1 Gen3. 

Pogrzebałem przez chwilę w nowych specyfikacjach moich ulubionych olejów Valvoline, Motul, Millers, Castrol :

 
Valvoline SynPower DX1 5W30 w dexos1 gen3 ma nieznacznie pogorszoną lepkość w stosunku do gen 2. Viscosity at 40°C ASTM D445 było 62.1 a jest 58 mm²/s.
Viscosity index ASTM D2270 był 158 a jest 165 czyli nieznacznie pogorszył się indeks zmiany lepkości oleju wraz ze zmianą jego temperatury. Pozostałe parametry są zbliżone.
Motul 8100 Eco-lite 5W30 w dexos1 gen3 ma takie same parametry gdyż producent nie opublikował nowej karty produktu dla gen3 i na stronie wisi dalej karta dla gen 2 🙃image.png.df38d7d8fc6c76ebcbfc129d80592aa5.png
Millers Oils XF LONGLIFE LSPI 5w30 w dexos1 gen3 ma takie same parametry gdyż producent nie opublikował nowej karty produktu dla gen3 i na stronie wisi dalej karta dla gen 2 🙃image.png.85c48b6c8b845dd6cd7c908cab064c4e.png

Castrol Magnatec 5W30 DX w dexos1 gen3 ma nieznacznie większą lepkość niż w gen 2. Viscosity, Kinematic 40C było 62 a jest 64 mm²/s. Lepkość przy -30 st. jest mniejsza: było < 6010 a jest 3900 mPa.s (cP) czyli lepiej bo potrzebna jest mniejsza energia do startu silnika przy niższej temperaturze (5W).


Ogólnie żadnej rewolucji.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/96-jaki-olej-do-14t/page/15/#findComment-22544
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności