Skocz do zawartości
tomlen

Skrzynia automatyczna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś może napisać jak sprawuje się automat w wersji cosmo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Jeżdżę już od ponad miesiąca z taką skrzynią i jestem naprawdę zadowolony. Biegi zmienia szybko, bez bujnięć. Spalanie utrzymuje się między 6,3 a 6,5 l/100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić cosmo w benzynie niestety nigdzie nie ma nic na temat automatów . A sprzedaż z tego co się zorientowałem jest niewielka. Dzięki za pomoc

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mi powiedziano w ASO to ok 10-15% wszystkich klientów wybiera automat w przypadku Mokki

Na jeździe testowej też nie mieli automatów, więc trochę w ciemno wziąłem.

Wybrałem taką z uwagi na to, że od zawsze jeździłem automatami i przywykłem do tej wygody.

Należy pamiętać jedynie o wymianie oleju w takiej skrzyni a posłuży długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam automat diesel w cosmo i jestem bardzo zadowolony... chociaż czasami brakuje jednak trochę mocy przy wyprzedzaniu :) Ogólnie nie zamienię skrzyni automatycznej na manualną nigdy w życiu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

 

wtorku jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Mokki 1.4T własnie z automatyczną skrzynią biegów. Jeździ się bardzo miło i jest za wcześnie na jakiekolwiek oceny, ale mam jedno pytanie. Czy w trakcie jazdy mogę zmienić tryb jazdy z D (drive) na M (manual). Dealer nie był w stanie odpowiedzieć na to pytanie ale sugerował aby nie próbować. o tym że trzeba się bezwzględnie zatrzymać przy zmianie biegu - wiem. Pytanie czy w tej sytuacji również?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można przełączać na manual podczas jazdy. Skrzynia nadal będzie pracować na tym biegu, który został wybrany automatycznie, a zmiana na manual po prostu powinna przyblokować ten bieg do czasu jego ręcznej zmiany.

Zwróć uwagę, że mając taką skrzynię, nie masz możliwości hamowania silnikiem, np. na długich zjazdach. Masz tylko P R N D. Skrzynia daje coś na styl wolnego koła i hamowanie silnikiem jest delikatnie mówiąc symboliczne. Jeśli jadąc dłuższy czas po płaskiej drodze nagle masz przed sobą stromy zjazd, to musisz się zatrzymać, aby włączyć tryb manualny... niedorzeczność. Podczas jazdy dajesz lewarek w lewo, aktualny bieg skrzyni pozostaje do czasu jego zmiany, masz hamowanie silnikiem na tym biegu, nie ugotujesz hamulców na stromym zjeździe (czy podczas ciągnięcia przyczepy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 40tyś. wszystko działa jak należy, natomiast nie jest to idealnie działające ustrojstwo. Trzeba trochę się przyzwyczaić, ponieważ czasem skrzynia zmienia biegi w dziwnych momentach. Ale to chyba normalne w klasycznym automacie. Ja uważam że zmiana biegów nie jest zbyt szybka. Tak czy siak - polecam. Może się okazać wręcz lepszym wyborem wobec usterkowej skrzyni M32 stosowanej w 1.4T i dieslach (choć ludzie z forum wspominali  o wprowadzonych już modyfikacjach w tych skrzyniach)
Czy ktoś zna odpowiedź na pytanie - te automaty w mokkach posiadają koło dwumasowe? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie kolejny plus na korzyść automatu. W manualu M32 ( 6biegów) jest dwumas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Automat jest super (chciałbym następne w automacie), ale klasyczny to wg mnie jest za wolny i wyje przy depnięciu. A do tego pali więcej na pewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Automat jest super (chciałbym następne w automacie), ale klasyczny to wg mnie jest za wolny i wyje przy depnięciu. A do tego pali więcej na pewno.

Z tym spalaniem nie jest tak tragicznie. Benzyna 1,4T w automacie po przejechaniu nieco ponad 2000 km (od nowości) komputer pokazuje spalanie 7,2l/100km przy ruchu 40% miasto, 60% trasa pomiędzy 50 a 100km. Przy spokojnym operowaniu pedałem przyspieszenia biegi są zmieniane przy ok.2200 obr/min. Jeśli się przyciśnie to zmiana biegów ma miejsce powyżej 3000 albo w okolicach 4000obr/min.Ogólnie rzecz biorąc nie żałuję, a i żona która głównie auto użytkuje jest bardzo zadowolona (wcześniej ani ja ani żonie nie mieliśmy doświadczeń z automatem).

Polecam. 

Pytanie do Arkosa - jakie oznaczenie fabryczne ma ta skrzynia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6T40 mają benzyniaki, diesle mają 6T45.

Dziękuję za informację. Czy masz może jakieś uwagi jeśli chodzi obsługę a, bardziej serwis takiej skrzyni? Dealer przy zakupie zapraszał mnie na wymianę oleju w okolicach 55-60tyś km i to tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I miał rację. 60 tys km to właśnie taki okres, szacunek dla niego za precyzyjne określenie terminu - ma wiedzę, bo koncern GM w USA zaleca wymianę oleju co 30 tys mil. To ciut poniżej 60 tys km.

Obsługa taka sama jak każdego innego automatu. Jedyne novum w tej skrzyni jest takie, że napęd na mechanizm zdawczy jest za pomocą łańcucha a nie tradycyjnie w formie zębatkowej. Tak więc debilne traktowanie tej skrzyni sprowadzi awarię zdecydowanie szybciej, niż w starszej generacji oplowskich automatach - w zasadzie japońskich, bo produkował je dla Opla japoński Aisin Warner.

Serwis skrzyni sprowadza się do pilnowania poziomu oleju i jego regularnej wymiany co 60 tys. Jak auto mało jeździ, to osobiście nie osiągając tego przebiegu wymieniałbym max co 3 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I miał rację. 60 tys km to właśnie taki okres, szacunek dla niego za precyzyjne określenie terminu - ma wiedzę, bo koncern GM w USA zaleca wymianę oleju co 30 tys mil. To ciut poniżej 60 tys km.

Obsługa taka sama jak każdego innego automatu. Jedyne novum w tej skrzyni jest takie, że napęd na mechanizm zdawczy jest za pomocą łańcucha a nie tradycyjnie w formie zębatkowej. Tak więc debilne traktowanie tej skrzyni sprowadzi awarię zdecydowanie szybciej, niż w starszej generacji oplowskich automatach - w zasadzie japońskich, bo produkował je dla Opla japoński Aisin Warner.

Serwis skrzyni sprowadza się do pilnowania poziomu oleju i jego regularnej wymiany co 60 tys. Jak auto mało jeździ, to osobiście nie osiągając tego przebiegu wymieniałbym max co 3 lata.

To cieszę się, że trafiłem na  "kumatego" sprzedawcę. Ostatnie pytanie w temacie na dzisiaj. Przy ruszaniu z dłuższego postoju czuję bardzo delikatne szarpnięcie. Czy to jest ok? Z instrukcji wynika, że mechatronika sterująca pracą skrzyni sama wykrywa dłuższy postój np. na światłach i załącza N. czy takie zjawisko jest normalne czy powinienem się niepokoić?? Jak pisałem wcześniej auto jest nowe i ma 2000km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalne zachowanie. Tryb pełzania wyłącza się automatycznie po kilku sekundach - oszczędność paliwa i pompy oleju w skrzyni. Po puszczeniu hamulca zamyka się zawór obejściowy w pompie oleju skrzyni i nagle pojawia się ciśnienie oleju - objawia się to lekkim szarpnięciem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalne zachowanie. Tryb pełzania wyłącza się automatycznie po kilku sekundach - oszczędność paliwa i pompy oleju w skrzyni. Po puszczeniu hamulca zamyka się zawór obejściowy w pompie oleju skrzyni i nagle pojawia się ciśnienie oleju - objawia się to lekkim szarpnięciem.

Dziękuję za merytoryczną (jak widzę na tym forum - zawsze) odpowiedź. Dobranoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak o automacie to pociągniemy wątek...

Nowa Insignia ma mieć 8-biegowy automat - podejrzewam, że to dwusprzegłówka, czy nie? Już w 2015 pisało się, że Opel nad takimi skrzyniami pracuje, więc byłoby miło. Nie ukrywam, że czekam na takową skrzynie w Oplu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.03.2017 o 20:01, ArKos napisał:

6T40 mają benzyniaki, diesle mają 6T45.

Mam pytanie o potencjalną awaryjność skrzyni automatycznej. Mam nową Mokkę X 1.4T silnik D14NET, oznaczenie skrzyni w ofercie dilera: AT6.

W internecie można znaleźć informację, że w automatach 6T40 ma skłonność do pękania falisty pierścień sprężyny zespołu sprzęgieł (https://autowawer.pl/pl/kategoria/artykuly/365 oraz https://www.wyborkierowcow.pl/8-najbardziej-awaryjnych-skrzyn-automatycznych-zestawienie/).

A teraz pytania:

- czy automaty w Mokkach są podatne na jakieś typowe awarie (np. wspomniana wyżej lub inne), przy jakim przebiegu?

- jeśli tak, to czy można stosować jakąś profilaktykę (oczywiście poza wymianą oleju), która im zapobiegnie lub wykonać naprawę uprzedzającą lawinowe narastanie uszkodzeń?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Marekb napisał:

- czy automaty w Mokkach są podatne na jakieś typowe awarie (np. wspomniana wyżej lub inne), przy jakim przebiegu?

Nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.07.2019 o 19:28, ArKos napisał:

Nie

Taka odpowiedź fachowca cieszy, ale lekki niepokój zasiany artykułami w internecie pozostaje.

Może niektórych bywalców tego forum dotknęły awarie automatów w Mokkce i chcieliby się informacjami o nich podzielić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.