Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna


Gość tomlen

Rekomendowane odpowiedzi

Poczytaj o zasadzie działania automatu i o hamowaniu silnikiem w automacie...

Kupiłeś automat nic o nim nie wiedząc, więc rozsądek nie podpowiada, że warto by się czegoś dowiedzieć żeby go nie spartolić?

Może warto poczytać troszkę forum? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość KarolAJGTC
W dniu 9.11.2019 o 21:02, ArKos napisał:

Poczytaj o zasadzie działania automatu i o hamowaniu silnikiem w automacie...


Przeczytałem, napisane było ze działa to na zasadzie wolnego koła. Ale piszą tez ze jest w konwerterach lock up który włącza się w różnych prędkościach obrotowych (różne modele aut). 


Szukałem w google fraz po angielsku 

 

lock up the torque converter 6T40 i zbytnio nic nie pisze. 

 

Masz może wiedzę czy konwerter w 6T40 ma lock up?
 

Wybacz, ale czym więcej szukam informacji tym bardziej głupszy się staje i nic nie wiem. Stad moje pytania, może jestem zbyt przewrażliwiony i przez to dociekliwy, ale chciałbym wiedzieć co jest żeby nie było powtórki z rozrywki jak z tym olejem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, KarolAJGTC napisał:

napisane było ze działa to na zasadzie wolnego koła. Ale piszą tez ze jest w konwerterach lock up który włącza się w różnych prędkościach obrotowych (różne modele aut)

Lock up jest odpowiednikiem nie otwierania zaworu biegu w Twojej skrzyni. Tam hydrokinetyk jest elektrycznie sprzęgany, tu nie otwiera się zawór powodując hamowanie silnikiem w trybie manualnym lub 1,2,3. 6T40 i 6T45 nie mają typowego lock up. W trybie automatycznym zawsze jest wolne koło, a obroty są utrzymywane nieco ponad 1800, bo do tych obrotów sterownik nie podaje paliwa przy hamowaniu silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KarolAJGTC
W dniu 11.11.2019 o 13:07, ArKos napisał:

Lock up jest odpowiednikiem nie otwierania zaworu biegu w Twojej skrzyni. Tam hydrokinetyk jest elektrycznie sprzęgany, tu nie otwiera się zawór powodując hamowanie silnikiem w trybie manualnym lub 1,2,3. 6T40 i 6T45 nie mają typowego lock up. W trybie automatycznym zawsze jest wolne koło, a obroty są utrzymywane nieco ponad 1800, bo do tych obrotów sterownik nie podaje paliwa przy hamowaniu silnikiem.


 

Przyjąłem do wiadomosci, dalej meczy mnie problem drgań na rozgrzanym silniku drive i hamulcu.

Po wymianie oleju trochę rzadziej ale efekt jest ten sam. Rozgrzany samochód dojazd do świateł wybrany drive i trzymanie hamulca i pojawiają się drgania i czasami szarpnięcie. Kiedy przerzucę na manual przestaje, znalazłem opis ze to wada fabryczna skrzyni i zastąpienie tarczek 1-2-3-4 ma rozwiązać sprawę. 
 

tutaj link do opisu z stronki chevroleta cruze.


https://www.autoserviceprofessional.com/article/102254/a-bumpy-cruze

 

przerzucone przez tłumacza:

 

Właściciele Chevy Cruze z lat 2012-2014 wyposażonego w silnik 1,4L i automatyczną skrzynię biegów 6T40 i wyprodukowanego przed 1 sierpnia 2013 r. Mogą złożyć skargę na odczucie uderzenia, gwałtowny wzrost lub wibracje silnika podczas postoju na biegu jałowym z przekładnią podczas jazdy i ich  stopa na pedale hamulca.

 

 Może to być spowodowane przez funkcję neutralnego biegu jałowego przekładni.  Gdy wciśnięte są hamulce, a prędkość pojazdu, położenie przepustnicy i temperatura skrzyni biegów mieszczą się w granicach określonych przez kalibrację, TCM (moduł sterujący skrzyni biegów) wydaje polecenie zmiany biegów w położenie neutralne.  Funkcja neutralnego biegu jałowego działa tylko wtedy, gdy temperatura płynu przekładniowego wynosi 99 stopni Fahrenheita lub więcej.  Przed kontynuowaniem diagnozy sprawdź, czy olej przekładniowy ma temperaturę 99 stopni F lub większą.

 

 Gdy wystąpi taki stan, przesuń dźwignię zmiany biegów do położenia ręcznego.  Przesunięcie dźwigni zmiany biegów do położenia ręcznego uniemożliwi działanie funkcji neutralnego biegu jałowego.

 

 Jeśli problem zostanie wyeliminowany przez przesunięcie dźwigni zmiany biegów do położenia ręcznego, jest to spowodowane przez funkcję neutralnego biegu jałowego i zmiany w tarczach włókien sprzęgła 1-2-3-4.  Płytki z włóknami sprzęgła 1-2-3-4 należy zastąpić numerem P / N 24268545. Jest to zestaw zawierający dwie płytki z włókien sprzęgła.  Jeśli problem nie zostanie wyeliminowany przez przesunięcie dźwigni zmiany biegów do położenia ręcznego, konieczna jest dalsza diagnoza.

 

 Tarcze sprzęgła korygują tylko ciągłe uderzenia, uderzenia lub wibracje.  Płytki te nie wyeliminują odczucia pojedynczego uderzenia, które występuje, gdy hamulec główny jest zwolniony, a skrzynia biegów włącza sprzęgło 1-2-3-4.  Poczucie pojedynczego uderzenia jest normalne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 7.10.2019 o 14:01, Marek_B napisał:

Czy mógłbyś podpowiedzieć gdzie szukać tej wiązki - mam identyczne objawy, auto po lekkiej kolizji lewy przód...

Trzeba zobaczyć wiązkę od wtyczki w skrzyni biegów,  odpiąć przejrzeć piny czy nie są krzywe. Następnie i dalej wiązkę obejrzeć. Może być że przy uszkodzonej podłużnicy doszło do zerwania jednego z przewodów a przez izolacje nie widać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam pytanie o opinię do użytkowników  z automatyczną skrzynią biegów . Ja posiadam Mokke X automat (na wiosnę mam zamiar wymienić olej) z silnikiem  1,4 T 2016 (46tyś km ). Od pewnego czasu mam wrażenie tak jakby wzrosły wibracje które przenoszą się na nadwozie .  Sytuacja ta ma miejsce tuż przed momentem w którym skrzynia wrzuca kolejny bieg . Zakres prędkości to około 60 km /h do o 80km/h . Oczywiście również przekłada się to na wzrost głośności w kabinie samochodu . W sezonie zimowym ta sytuacja jest bardziej odczuwalna szczególnie  przez pierwsze parę kilometrów. Zresztą ogólnie mam wrażenie ze Mokka X jest bardzo sztywno zestrojona i to tez sprzyja temu że każda wibracja jest przenoszona na nadwozie . Biorę też pod uwagę ewentualny problem z poduszkami  pod silnikiem czy skrzynią biegów .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam wszystkich,
Od pewnego czasu poszukuję dla siebie benzynowej Mokii 1.4, 140 kM, z automatyczną skrzynią. W internecie można znaleźć informacje o wadliwości skrzyń montowanych w tych samochodach - skrzynia o oznaczeniu 6T40. Oto jeden cytat: "Przekładnię trapi jeden, ale częsty i powszechny problem – pęka falisty pierścień sprężyny zespołu sprzęgieł..."  Znajomy mechanik potwierdził, że takie rzeczy się dzieją i są drogie w naprawie, ale mówił coś o 3-ciej generacji tych skrzyń, w których problem ten został podobno rozwiązany. Czy ktoś posiada wiedzę czy faktycznie tak jest, a jeżeli tak, to od jakiego rocznika stosowana była ta 3-cia generacja automatów lub w jaki sposób mogę sprawdzić czy w danym egzemplarzu jest właśnie taka skrzynia (np. po nr VIN).
Z góry dziękuję za Wasze odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności