Bell Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Renówka 1,5dci Megane 2 to silnik szmelc totalny i jeszcze cały jego osprzęt który ciągle coś unieruchamia Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/3/#findComment-10176 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 20 godzin temu, subratri napisał: Aż się zarejestrowałem. Po to, żeby napisać jedynego posta... Nie lubię personalnych wycieczek i torpedowania czyjegoś zdania. Masz swoje, fajnie, ja mam swoje. Wiedzy też Ci ewidentnie brakuje - co najmniej w kwestii Opla: 20 godzin temu, subratri napisał: każdy jeden rozrząd na łańcuchu będzie brzęczał przy rozruchu na ciepłym. Łańcuch jeszcze gorący więc długi a olej już zszedł więc napinacz się cofnął. Ale napinacz musi się cofnąć. Bo jeśli łańcuch wystygnie to się skróci. Jeśli napinacz został by pod ciśnieniem to dochodziło by do przeciążenia łańcucha i jego wyciągnięcia no i po ślizgach w dwa tygodnie by było. To nie jest wada modelu. Taki urok każdego rozrządu na łańcuchu. Każdego jednego. Teraz czekamy na opinie użytkowników A14NET/B14NET jak to im łańcuch szura. Głupiś strasznie ale chyba o tym nie wiesz. A teraz masz blokadę na pisanie. Miesiąc wczasów. Jak się zarejestrujesz jeszcze raz to jeszcze raz wywalę ale będzie to ban. I tak aż do skutku. Ciulów, którzy próbują błyskać elokwencją nie lubię. Tym bardziej, że wszystko o czym mowa zostało na tym forum powiedziane. Bajo... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/3/#findComment-10180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Insignia16 Opublikowano 1 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 Super ze ktos opisal ten problem bo nie chciało mi się wierzyć, miałem już kilka aut z łańcuchem rozrządu ale żaden z nich tak nie klekotał jak moja Insignia 1.6cdti. Potwierdzam że 1.6cdti ma problem z rozrzadem przy rozruchu, mój przebieg 86tkm. Widocznie ten typ tak ma, sprzedam i kupie z powrotem passata. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/3/#findComment-10341 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 GM się już pogubił w tym silniku. Początkowo wydano biuletyn informacyjny, w myśl którego klientowi skarżącemu się na hałas podczas rozruchu miała zostać przekazana informacja, że to rozrusznik powoduje te odgłosy i że są normalne. Potem zmieniono treść biuletynu i odgłos przy rozruchu ma powodować jałowe koło rozrządu przy wałku. I też to jest normalne, i klienta uspokoić że to tak ma być. Problem polega na tym, że na pewnym etapie zrywa się łańcuch. Serwisując sporo flotowych aut robiących kosmiczne przebiegi (rzędu 50-60kkm rocznie) nie zdążyły dojeździć do końca gwarancji i trzeba było w jej ramach wymieniać pozrywane łańcuchy i niekiedy naprawiać głowice (mimo, że biuletyn nie przewiduje naprawy głowicy tylko wymianę). Najczęściej zrywał się łańcuch pędny pompy oleju w misie (wakupompa jest zintegrowana z pompą oleju). Nie zmienia to faktu, że wymienić trzeba wszystko czyli cały zestaw. Po wymianie ze 20 tys spokoju a potem znowu szuranie przy rozruchu. Robiliśmy jako mechanicy wszelakiej maści doświadczenia. Wyniki tych doświadczeń wskazywały jednoznacznie na napinacz rozrządu. Fakty: - silnik zimny po nocnym postoju: rzegot, dość mocny. Po ucichnięciu rzegotu, wyłączeniu i natychmiastowym powtórnym uruchomieniu silnika idealnie cichy rozruch. Odpada więc rozrusznik, odpada też jałowe koło rozrządu - jałowe, czyli nie napędzane, tylko mające kasować luz. Gdyby była to wina koła, to ponowny rozruch miałby odgłosy. Koło jałowe ma za zadanie kasować luz pomiędzy 2 zębatkami, z których każda napędza jeden wałek rozrządu i koło jest napinane sprężyną czyli mechanicznie. - silnik gorący - po kilku minutach od wyłączenia rzegot przy rozruchu, mniejszy niż po nocnym postoju ale bardzo nieprzyjemny i głośny. Wyłączenie i natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika = cichy rozruch. Odpada rozrusznik, odpada jałowe koło rozrządu. Wniosek jest jeden: napinacz nie jest zabezpieczony w żaden sposób przed utratą ciśnienia oleju powodującego napinanie łańcucha LUB sprężyna w napinaczu jest zbyt słaba by ten łańcuch napiąć w wystarczającym stopniu, skutkiem czego bez ciśnienia oleju łańcuch lata jak kij w wiadrze i wydaje paskudne odgłosy. Ten diesel jest chyba jeszcze gorszy od włoskiego JTD czyli 1,3 CDTi który jest fatalny... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/3/#findComment-10348 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Miałem okazję jeździć autem z tym silnikiem. Osiągi spoko, ale klekot straszny zważywszy, że ma przejechane kilka tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/3/#findComment-10741 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarko1 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Witam ja mam już przejechane 32 tyś km. i jak na razie jeszcze nie słyszałem klekotu żadnego może trafiła mi się lepsza wersja mokka z 2016.10 Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/3/#findComment-10752 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buzka23 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Kolega mi dzisiaj powiedział że w poprzedniej firmie gdzie dostali astry K z tym silnikiem - wszystkie auta chyba z 15-20 odeslali do serwisu i żądają naprawy. Przebiegi mieli od 80-100 000 km które zrobili w ciągu 2 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/3/#findComment-10753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dz1 Opublikowano 12 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2019 W dniu 31.03.2017 o 19:54, ArKos napisał: hej, czy identyczny silnik jest montowany w Insignia B 136KM ? dzieki Andrzej Zarébski Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/3/#findComment-12528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2019 Opanuj stosowanie cytatów - może na początek nie używać, po prostu zapytać. Tak, ten sam - oznaczenie B16DTx Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/3/#findComment-12531 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kubus_Rider Opublikowano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 Witam czy wymiana rozrządu w tym silniku jest możliwa tylko na oryginalnych częściach czy również na zamiennikach ? Widziałem że w sprzedawanych oryginalnych zestawach różni się numer napinacza łańcucha. Może opel poprawił go konstrukcyjnie ? Ma ktoś taką informację? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/3/#findComment-12597 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.