Skocz do zawartości

Silnik diesla 1,6 cdti "whisper diesel" czyli B16DTH - przestroga


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Gość MariuszKulon

Kolego @ArKos, mam do Ciebie ważne pytanie. Przeczytałem cały ten temat, wiem, że dotyczy on rozrządu, ale bardzo mnie nurtuje jedno. Półtora roku temu, z żoną kupiliśmy taką Astrę z 2015r Wcześniej jeździliśmy H, bardzo nam się podobała, dlatego wybór padł na J. Po zakupie wymieniliśmy cały rozrząd. Koszt w Warszawie to 4800zł. Przeboleliśmy. Od tamtego momentu, auto naprawdę sprawuje się bardzo dobrze. Ostatnio robiłem przegląd (miesiąc temu) i diagnosta poinformował mnie, że w tych silnikach przy przebiegu 200k + trzeba wymienić USZCZELKĘ SMOKA POMPY OLEJU. Tydzień temu, dzwoniłem do mechanika, który wymieniał mi ww rozrząd i mówił, że ta wadliwa uszczelka występowała w silnikach 2.0. Ale twierdzi, że wymieniał tą uszczelkę przy wymianie rozrządu. Jest to normalna procedura? Też, przy wymianie rozrządu wymieniłbyś tą uszczelkę? Mam w domu fv, z kosztorysem i jakie części zostały wymienione. Jak dzwoniłem, to mówił jakiś 6 lub 7 cyfrowy nr tej uszczelki. Jak wrócę (obecnie jestem w trasie w robocie - ciężarówką w PL i wracam jutro) mogę zeskanować fv i wysłać Ci w PW, lub tutaj i rzuciłbyś okiem, czy aby na pewno ją wymienił. Diagnosta twierdzi, że jak uszczelka pada, to mogę zatrzeć silnik. Nie wiem za bardzo co robić, czy mienić tą uszczelkę czy nie. Koszt wymiany ww uszczelki to 450-550zł. Bardzo prosiłbym Cię o pomoc. Pozdrawiam serdecznie.

 

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechaniki wiedzą że dzwoni, ale nie wiedzą w którym kościele.

Uszczelka smoka pompy to silnik 2,0 CDTi we wszystkich odmianach.

1,6 nie ma takiej konstrukcji pompy, tu pompa oleju jest zintegrowana z wakupompą i całkiem inaczej mocowana, pędzona łańcuchem a nie wałem. Smok jest zintegrowany z pompą a nie miską olejową.

Tu nie ma co wymieniać moim zdaniem. Podaj numer tego uszczelniacza, z ciekawości zobacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MariuszKulon

Ok. Zadzwonię do żony. Wróci z roboty pewnie koło 18:00 to zrobi mi zdjęcie fv i wyślę Ci tutaj. Dzięki Ci wielkie za szybką odpowiedź

 

EDIT:

 

@ArKosprzepraszam, że tyle to trwało, ale musiałem znaleźć parking na pauze od razu. Tutaj masz zdjęcie fv.

20200924-185209.jpg

Niestety nie pamiętam jaki numer mówił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MariuszKulon

@ArKossorry za pisanie postu pod postem, ale jutro wstawiam samochód do warsztatu na wymienę oleju i filtrów. Rzuciłeś może okiem na tą FV? Na pewno nie ma u mnie tej uszczelki? Bardzo proszę o pomoc i jeszcze raz przepraszam. 

 

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2020 o 13:47, ArKos napisał:

1,6 nie ma takiej konstrukcji pompy, tu pompa oleju jest zintegrowana z wakupompą i całkiem inaczej mocowana, pędzona łańcuchem a nie wałem. Smok jest zintegrowany z pompą a nie miską olejową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Arkos, u mnie w astra j, 1.6ctdi 130km bdh, słychać metaliczny odgłos co kilka uruchomień tylko podczas rozruchu. Problem jest jeszcze jeden- do około minuty od uruchomienia, głównie na zimnym silniku, jest nierowna praca silnika, troche, jakby przerywał, po minucie wszystko się uspokaja. Auto ma dobrą moc i spalanie ok. 5,5 litra. 220tys. Km. Raz miałem błąd silnika odnosnie kompresji na cyilndrze 2. Czy nierowna praca silnika to też przyczyna rozrządu? Będę wdzięczny za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ktoś zna w kujawsko-pomorskim warsztat, poza aso, który by mi rozrząd wymienił, astra j B16DTH  136km, 1.6cdti 2015r? Ktoś wymieniał i może mi polecić?

Kolego Arkos, u mnie oprócz przez wszystkich opisywanego hałasu rozrządu, mam jeszcze jeden objaw- nierówna praca silnika do ok. 1 minuty. Silnik trochę  jakby przerywał, poczym wszystko się uspokaja. Ważne- w zimne dni się to dzieje. Latem silnik pracował rowno po uruchomieniu. 2 razy wyskoczył mi kiedyś bład silnika dot. kompresji na 2 cylindrze. Przebieg 220tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności