Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.03.2018 o 21:41, ArKos napisał:

Dobra, step-by-step espeszyli for ju:

1. obudowa filtra powietrza won

2. podlewarować żabą silnik od spodu

3. odkręcić poduszkę silnika i won (śruby torx ale pasuje nasadka 11)

4. odkręcić łapę silnika (3 śruby chyba 15) i won

5. zdjąć pasek i won - na napinacz wchodzi 11

6. odkręcić koło pasowe pompy - na ośkę klucz 22 lub 24 a śrubki torx pasuje nasadka 8

7. podnieść silnik do góry żeby swobodnie dało się wyjąć koło pasowe pompy

8. położyć się przy prawym przednim narożniku zderzaka i używając kranika w chłodnicy spuścić płyn chłodniczy

9. odkręcić kilka śrub torx (nasadka ? wokoło pompy wody i pompa won

10. DOKŁADNIE oczyścić powierzchnię przylegania uszczelki na silniku i BEZ SILIKONU z suchą uszczelką wsadzić nową pompę wody

11. połapać na kilka gwintów wszystkie śruby pompy

12. jedną ręką dopychać pompę do bloku a drugą dociągać lekko śruby pompy

13. dokręcić śruby pompy momentem 12Nm - po chłopsku mała grzechotka i w dwóch palcach: kciuk + wskazujący, czyli średnio mocno albo inna szkoła: od pierwszego wyczuwalnego oporu przy dokręcaniu rypnąć ok. 60*

14. jechać po kolei podpunkty od 6-1 w odwrotnej kolejności

15. zalać płyn chłodniczy

16. odpalić i dać mu się zagrzać aż otworzy się termostat - poziom płynu gwałtownie spadnie, obserwować uważnie i uzupełnić

17. zakręcić korek wyrównawczego i zrobić jazdę próbną

 

Zajmuje mi to ok. godzinę - godzinę 15 minut.

Wszystko fajnie i dało by się zrobić tylko w punkcie 8 coś się nie zgadza.

Po prawej stronie chłodnicy nie mam żadnego kranika.

Jakiś kranik jest po lewej stronie chłodnicy i odkręcając go nie leci płyn.

Jak więc mam spuścić płyn?

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/564-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/5/#findComment-14003
Udostępnij na innych stronach

W oplowskich chłodnicach są 2 typy kraników:

1. odkręca się i leci z króćca

2. przekręca się w lewo, pociąga i leci z króćca.

 

Godzinę temu, zzbych1 napisał:

w punkcie 8 coś się nie zgadza.

Racja, Mokka ma kranik po przeciwnej stronie, ten do pociągania. Astra J, Insignia, Corsa ma jak pisałem. Poprawiłem.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/564-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/5/#findComment-14005
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2020 o 21:42, markoni napisał:

dziś odebrałem samochód po wymianie pompy wody koszt wymiany w ramach flex care był opisywany ale koszt wynajmu auta w  ramach ubezpieczenia 1050 zł.czy jest warto mieć takie zabezpieczenie! tak jak Arek kiedyś pisał awarie mogą nastąpić w trzecim lub czwartym roku od zakończenia 2-letniej gwarancji

 

Hmmm koszt wynajmu auta 1050 zł.  Trochę nie zrozumiałem  - ile czasu trwała ta wymiana pompy ?

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/564-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/5/#findComment-14016
Udostępnij na innych stronach

witam po podróży wymiana trwała dosłownie 7dni auto dałem w wtorek ,na piątek miało być gotowe i nie było bo nie dostali uszczelki pod pompę kpina bo powinna być w komplecie .dopiero w poniedziałek auto zastępcze z ubezpieczenia flex care. przywóz auta pod garaż i odbiór cena wynajmu za dzień 150żł x7dni=1050zł

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/564-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/5/#findComment-14025
Udostępnij na innych stronach

ani grosza to wina ASO bo nie mieli pompy czekali na dostawę piątkową. Tak jak wcześniej pisałem mogłem mieć Volvo ale z automatem

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/564-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/5/#findComment-14039
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie, drugi raz robię dolewkę płynu zeszedł poniżej dolnej kreski.Po wymianie pompy zrobiłem w wrześniu 1500km dolałem do górnej kreski myśląc że był zapowietrzony po wymianie pompy.Teraz jest zimno mały przebieg dziś sprawdzam i jest tak samo poniżej kreski poziom oleju prawidłowy.Na początku miesiąca włączyłem ogrzewanie na maxa i poczułem swąd płynu być może to było w związku awarią pompy co opisywałem, obecnie nie ma zapachu.W garażu sucho tylko mokro od wody sprawdziłem korek jest tam jeden oring! .Jutro zgłoszę do ASO bo już sam nie wiem co czynić

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/564-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/5/#findComment-14211
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie również zaobserwowałem powolne ubytki płynu. W weekend zaglądałem od spodu auta i podejrzewam wyciek z okolicy wężyków do chłodzenia Turbo.

Zapytałem w ASO o naprawę, ale.... zaczęli mówić o wymianie całych wężyków, podając cenę za wężyk 400, a ponieważ niedawno naprawiali taką usterkę to szacunkowo całość min. 1500 pln. Znalazłem schemat układu, numery części i oryginalny wężyk w sklepie kosztuje 120-140 PLN a nie 400 jak w ASO, zaufania brak i szukam obecnie innego zakładu który "uczciwie" potraktuje klienta w potrzebie :)

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/564-wyciek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/5/#findComment-14212
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności