Skocz do zawartości

Wymiana oleju silnikowego


fsw

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie trwa naprawa mojej turbiny (mokka 1,4 z 2015r. 75 000km) - samochód powoli stracił moc, żadna kontrolka nie wskazywała na awarię silnika, jeżdżę bardzo spokojnie.

W tym zakładzie w 2018r. naprawiali już 3 turbiny od mokka z małym przebiegiem, za każdym razem takie same uszkodzenia - popękania słabego materiału- na razie tylko informacje przez telefon. Zamieszczę opisy i zdjęcia za tydzień.

W zakładzie twierdzą, że mieli już 2 pęknięcia tłoków w mokka.

 

Prośba do administratora o odpowiedź:

Czy w Mokka 1,4 Turbo występuje problem LSPI oraz spalania stukowego i pękania tłoków?

Czy to ten sam silnik co w Astrze K 1,4 turbo?

W Astrze rozwiązaniem problemu okazuje się wymiana dexos2 na  dexos1generacja2.

Czy CASTROL Edge 5W-30 C-3, który zalałem, zapobiega LSPI i potencjalnej awarii tłoków, czy lepiej stosować dexos1generacja2 ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A14NET/B14NET to całkiem inna konstrukcja niż LE2 czyli B14XHL/B14XHT. Jednak ten sam silnik czyli B14XHT występuje w Mokce ale tylko z automatem.

Problemy z pękającymi tłokami są tylko w B14XHL/B14XHT.

Kwestia turbiny w Mokce jest taka sama jak i w Astrze i w Zafirze. Po prostu źle skonstruowany kolektor wydechowy i pęka.

Dexos1 2 gen jest zalecany przez ASO, bo mimo, że nie było przypadków pękniętych tłoków w A14NET to zapobiegawczo chcą go stosować.

Stosowanie oleju - każdy ma swoje zdanie. Jeden chwali drugi gani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem jakiś czas temu ma szkoleniu z Motula. Trochę rozmawialiśmy też o pękających tłokach. Z tego co się dowiedziałem to zalecają stosowanie oleju dexos1gen2 do wszystkich oplowskich1,4turbo nie tylko tych na bezpośrednim wyrysku. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Stackburn napisał:

Panowie pierwszą wymianę oleju robiliście po ilu kilometrach? 2 tyś będzie ok czy jeszcze poczekać?

przy pierwszym przeglądzie gwarancyjnym czyli po roku od zakupu, a na liczniku było 28000.

Sorki, dopatrzyłem się teraz w Waszych stopkach, że macie 1,4 t.

Edytowane przez TomekGd
inny silnik mam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, TomekGd napisał:

przy pierwszym przeglądzie gwarancyjnym czyli po roku od zakupu, a na liczniku było 28000.

/.../

Wymiana po takim przebiegu to zamordyzm silnika, bez względu na to czy 1,4T czy 1,6, a szczególnie przy 1,6 który ma wariatory. I nie piszę o pierwszej, ale w ogóle o wymianie w czasie całej eksploatacji żywota samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności