Jacek Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Ja mam 1900 km przejechane. Macie podobnie że po mieście lepiej się na 3 biegu do 50km pomyka niż na 4 ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/88-mokka-14-turbo-140km/page/15/#findComment-9724 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Tak, bo skrzynia długa... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/88-mokka-14-turbo-140km/page/15/#findComment-9726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 To widzę że dobre mam odczucia Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/88-mokka-14-turbo-140km/page/15/#findComment-9727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osman71 Opublikowano 29 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 15 godzin temu, Jacek napisał: Ja mam 1900 km przejechane. Macie podobnie że po mieście lepiej się na 3 biegu do 50km pomyka niż na 4 ? Kazde miasto inne wiec trudno o wieksze porównania,kto jedzie 50 na trojce czy 60 na czworce,wiec moze zapytam na jakiej predkosci obrotowej silnika sie glownie poruszacie zeby te 8/100 osiagnac? Wszedzie pisza ze na autostradzie jest dramat,duuuze spalanie,wiec wydaje sie ze nizsze obroty powinny dac mniejsze,no ale jazda ponizej 2tys to juz chyba przesada i chyba niezbyt dobre dla silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/88-mokka-14-turbo-140km/page/15/#findComment-9728 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 III bieg, delikatne operowanie gazem, okolice 2000obr. Jak lekko z górki to IV bieg i bez gazu. Rekord 6,5l w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/88-mokka-14-turbo-140km/page/15/#findComment-9729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osman71 Opublikowano 29 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 14 minut temu, ArKos napisał: III bieg, delikatne operowanie gazem, okolice 2000obr. Jak lekko z górki to IV bieg i bez gazu. Rekord 6,5l w mieście. No tak wlasnie staram sie jeździć,bieg taki zeby silnik sie nie meczyl,a z drugiej strony oscylowal ok.2tys obr. Obawiam sie ze w zimie to spokojnie 10l/100 wyjdzie. Tak generalnie to jakos dziwny jest ten silnik,jak dla mnie to wcale nie czuje ze jest tu turbo,nie ciagnie nic,chyba ze powyzej 3tys bo na razie tak go nie krece. Mam porownanie ze skoda 1.2 turbo 110KM,tam ewidentnie czuc ze jest turbina,powyzej 2tys 3bieg i auto zdecydowanie ciagnie pod gorke,a tu nic,podciagne go na 2ce pod 3tys wrzuce 3bieg i auto nie jedzie. Nie sa to gory,to zwykly kawalek drogi pod gorke w miescie. Po gwarancji trzeba bedzie chyba zrobic mu program Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/88-mokka-14-turbo-140km/page/15/#findComment-9731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buzka23 Opublikowano 29 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 Mokka to ciężki solidny samochód. Swoje waży a do tego jest suvowaty. Obecnie też mam 130 km mocy i czuć dużo bardziej niż w mokce. W mokce nie czuć tej mocy. Tam lepszy byłby 1.6 - 180 Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/88-mokka-14-turbo-140km/page/15/#findComment-9732 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osman71 Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 W dniu 29.09.2018 o 15:01, ArKos napisał: III bieg, delikatne operowanie gazem, okolice 2000obr. Jak lekko z górki to IV bieg i bez gazu. Rekord 6,5l w mieście. No tak wlasnie staram sie jeździć,bieg taki zeby silnik sie nie meczyl,a z drugiej strony oscylowal ok.2tys obr. Obawiam sie ze w zimie to spokojnie 10l/100 wyjdzie. Tak generalnie to jakos dziwny jest ten silnik,jak dla mnie to wcale nie czuje ze jest tu turbo,nie ciagnie nic,chyba ze powyzej 3tys bo na razie tak go nie krece. Mam porownanie ze skoda 1.2 turbo 110KM,tam ewidentnie czuc ze jest turbina,powyzej 2tys 3bieg i auto zdecydowanie ciagnie pod gorke,a tu nic,podciagne go na 2ce pod 3tys wrzuce 3bieg i auto nie jedzie. Nie sa to gory,to zwykly kawalek drogi pod gorke w miescie. Po gwarancji trzeba bedzie chyba zrobic mu program Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/88-mokka-14-turbo-140km/page/15/#findComment-9736 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osman71 Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Wczoraj zrobilem trase chorzow torun 3 osoby,klima bez tempomatu predkosc na autostradzie ok120km/h (srednia wyszla 107) spalanie 6.4, trasa powrotna bez klimy,w wiekszosci tempomat 120km/h spalanie 6.8 Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/88-mokka-14-turbo-140km/page/15/#findComment-9737 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszka74 Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 W dniu 17.02.2016 o 19:55, ArKos napisał: Gazu z reguły spala 15-20% więcej od benzyny. Gaz ma mniejszą masę z litra - jednym słowem litr benzyny jest cięższy o ok. 15-20% od litra gazu. Auto na poprawnej mieszance paliwowo-powietrznej (czyli fachowo stosunek stechiometryczny mieszanki) spala 1kg paliwa na każde 14,7kg powietrza. Skoro gaz jest lżejszy wagowo w objętości litra, to i spala go więcej. 8 litrów LPG to bardzo dobre spalanie. ArKos. Latem trasa Poznań-Warszawa A2'ką w cieniu za TIR'ami 5,5l/100km LPG ale nie polecam... ciężko znieść takie prędkości na autostradzie. między 82 a 92km/h i tempomat cały czas. Pilnując odległości od poprzedzającego TIR'a w granicach 1,0-1,5 sek. Wczoraj trasa Wrocław-Białystok (S8+A1+A2+S8) 6,0 LPG w podobnych warunkach tylko bez wsparcia TIR'ów i 5 km korka miałem w pewnym miejscu. Starałem się trzymać 92km/h na tempomacie. TIRY wyprzedzałem bardziej dynamicznie. Średniej zużycia dla benzyny nie prowadzę. Bo jej prawie nie używam. U mnie komputer dla benzyny pokazuje zwykle między 9 a 11 l/100km bo służy raczej tylko do odpalania Aha. Zauważyłem, że wyliczanka mi się nie składała, więc policzyłem sobie sam. Komputer w moim wypadku zaniża realne średnie zużycie LPG o blisko 0,75l/100km W każdym razie jadąc spokojnie tempem do 95-100km/h jestem w stanie zrobić w trasie 520km na jednym tankowaniu gazu. Jeżdżąc "jak Bóg przykazał" czyli z prędkościami dopuszczalnymi na S'kach i autostradach te odległości są mniejsze a przeciętnie komputer wtedy mi pokazuje ok 8,0l/100 (przy prędkościach do 120km/h) i w granicach 9,5l/100km (przy prędkościach 140). No... weźmy jeszcze pod uwagę, że zapewne komputer zaniża około 11% względem tego co faktycznie wychodzi z ręcznego liczenia zużycia. więc wychodziłoby realnie 8,9l/100km przy prędkościach do 120km/h i pewnie około 10,5l/100km przy prędkościach 140km/h Dlatego założyłem sobie na własny użytek, że jeżdżę raczej do 120km/h żeby na autostradach nie tankować co 300km . Tankowanie na autostradach LPG w cenie 2,75/l mało mi się uśmiecha. W moim wypadku ekonomia ma ogromne znaczenie, bo jeżdżę bardzo dużo. Zauważyłem, że zużycie paliwa wyraźnie rośnie z magicznym przekroczeniem 2000 - 2100 obr/min czyli wtedy, kiedy w trakcie stałej, równomiernej jazdy turbina aktywnie wspomaga silnik. Chyba to nie nowina, że silniki turbinowe lubią paliwo jak koń owies : Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/88-mokka-14-turbo-140km/page/15/#findComment-9807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.