Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 15.03.2015 w Odpowiedzi
-
Filtr kabinowy Mokka X
PUMCAT oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację Pacco za temat
Witam, gdyby ktoś kupował filtr kabinowy to chciałbym zwrócić uwagę , że ten z Mokki przed liftem nie pasuje, wymiary zewnętrzne te same, ale jest wyższy o 5 mm. T NUMERY ZAMIENNIKÓW FILTRON: K1343A HENGST FILTER: E3907LC MANN-FILTER: CUK 24 003 MECAFILTER: EKR732 SOFIMA: S 4238 CA UFI: 54.238.00 QUINTON HAZELL: QFC0355 NUMERY OE GENERAL MOTORS: 13356914 GENERAL MOTORS: 13396514 OPEL: 18 08 0202 punkty -
Naprawa wyczepiającej/spadającej linki zmiany biegów BEZ wymiany/demontażu linkek
Virago535-1 oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację Krystian za temat
Szybka naprawa bez kosztów. Na wyczepiającą się kulkę nałożyć 10 mm średnicy odpowiedni długi kawałek koszulki termokurczliwej, tak aby nie wystawała poza kulkę na końcu, podgrzać koszulkę zapalniczką aby się obkurczyła. W ten sposób powiększyliśmy średnicę/objętość kulki. Założyć "wyrobioną" końcówkę linki na "napawaną" koszulką termokurczliwą kulkę i problem z głowy. Ja dodatkowo przyczepiłem jednym końcem sprężynkę metalową na metalowy trzpień końcówki linki zmiany biegów, a drugi koniec sprężynki zaczepiłem powyżej uszkodzonego/naprawionego elementu aby stale lekko ciągnął całość do góry. I po problemie. Koszt naprawy prawie zerowy. Jak zrobię zdjęcie to wstawię.2 punkty -
Mokka x 2018r. klocki przód
Stefan oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację Virago535-1 za temat
Witam. Ja dzisiaj byłam w ASO wymienić klocki i tarcze z przodu. Także są już dostępne zamienniki do mojej Mokki X z firmy Delphi LP3482. Nareszcie ??2 punkty -
Gadżety dla czyściochów
radd oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację vitoldo za temat
Dla porządku wrzucam. Pewnie większość z Was ma takie coś lub podobne. A dla tych co nie mają: "Grabki" do czyszczenia przedniej szyby są mega wygodne. Oczywiście gdy szyba ma być chirurgicznie czysta to nie unikniemy wzięcia w ręce mikrofibry do szyb plus dobrego płynu. Jednak gdy chodzi o porządne i szybkie przetarcie szyby to ten gadżet jest genialny. Czyścik do kratek nawiewu też jest nieźle pomyślany. Te końcówki są mikrofibrowe, zdejmowane.2 punkty -
Jak wymienić kabinowy filtr powietrza klimatyzacji Opel Mokka
vitoldo oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację komisarz24 za temat
Witam wszystkich serdecznie i zapraszam do mojej prezentacji "Jak wymienić kabinowy filtr powietrza klimatyzacji Opel Mokka" Myślę ze może się Komuś przydać prezentacja podczas naprawy własnego auta. Zawarty jest w niej komplety pokaz wymiany tego właśnie filtra, niżej link do filmu. Zapraszam Prezentacja poradnik pokaz "Jak wymienić kabinowy filtr powietrza klimatyzacji Opel Mokka"2 punkty -
Uszkodzone zewnętrzne lusterko lewe
motleycrew oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację fsw za temat
Dzięki Arku Ja też nie rozumiem, bo znaleźć właściwe nazewnictwo, to urwanie łba. Chodzi o część zewnętrzną głowicy, bez silniczka. Zresztą sprawy już nie ma, pospawałem tarczę, całość skręcona, zamontowana i sprawdzona, czekam tylko na element nr 5. Na rynku sporo tego. Do Mokki jeżeli chodzi o samą obudowę głowicy , to pasują od passata, seata, insygni, mondeo, zafiry B i jeszcze jakiegoś tam. Podejrzewam że z samymi silniczkami podobnie. Ceny od 30 do 60 zł (używane), nowy to wydatek prawie 2 stówy.2 punkty -
Mokka a Crossland a Grandland
stuff oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację ArKos za temat
Mam propozycję: wygoglujcie troszkę na temat awarii 3-cylindrowego silnika. Czy to VW (tak, też dali dupy - standardem jest "kopyto" w 1,4tdi) czy to Opla (tak, też dali dupy - standardem jest brak kompresji na 2-gim) czy to Toyoty (tak,. oni również dali dupy - standardem jest łańcuch rozrządu). Każdy 3-cylindrowy silnik jest o dupę rozbić i nic tego nie zmieni. Silnik ma mieć co najmniej 4 cylindry, z naciskiem na co najmniej. Kupujcie. Cieszcie się. Dla mnie mija się z prawdą, bo kopyto w 1,4tdi widziałem kilka razy, z czego przebiegi nie przekroczyły 100kkm. Co to za przebieg na całe życie? Jak typowy dziadek Zdzisio, co raz w roku na wszystkich swiętych jedzie, to ok, ale przeciętny Kowalski po kilku latach ma te 100kkm. I co? Auto na żyletki? Nie dorabiajmy ideologii do cepa. Ata dzisiaj produkuje się z założeniem, żeby wytrzymały 5-6 lat intensywnej eksploatacji, a potem mają się psuć na potęgę, żeby iść po kolejne nowe do salonu. Wszyscy producenci tak robią, nikt nic nie mówi - tajemnica poliszynela. A tak naprawdę zmowa milczenia, bo trzeba z czegoś żyć. Mercedes już pokazał, jak sobie popisowo strzelić w kolano. Wypuścił W123. Klient kupił i na 25 lat mogli go zapomnieć. Potem nieco mniejszy błąd z baleronem czyli W124. Ale i tak na długo tracili klienta. Potem poszli po rozum do głowy i wypuścili W210, który po 10 latach był jak durszlak - gnił tam, gdzie Fiata 125p rdza nie ruszała... Obudź się kolego. Nie da się zrobić dobrego silnika na 3 cylindrach , bo to po prostu wykastrowany 4-cylindrowiec. To tak, jakbyś obciął sobie jedno jądro, a potem biegał po ulicy i krzyczał "jestem prawdziwym mężczyzną!"...2 punkty -
Wymiana filtra powietrza w silniku Opel Mokka
Józek oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację komisarz24 za temat
Witam wszystkich serdecznie i zapraszam do poradnika " Opel Mokka" , Myślę ze może się Komuś przydać prezentacja podczas naprawy własnego auta. Zawarty jest w niej komplety pokaz wymiany filtra powietrza silnika w samochodzie z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 TURBO 140 KM. Niżej link do filmu2 punkty -
Jaki Olej do 1.4T
motleycrew oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację ArKos za temat
Taki. Dexos nie szkodzi, to po prostu raczej słaby olej.2 punkty -
Wykaz żarówek
Mateusz111 oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację ArKos za temat
Oświetlenie przodu: WY21W - kierunkowskaz przedni WY5W - kierunkowskaz boczny przedniego błotnika W21/5W - pozycyjne/dzienne dla zwykłych świateł Mokka H7 - mijania HB3 - drogowe D3S - mijania + drogowe - tylko wersje Mokka z ksenonem (AFL) H11 - doświetlanie zakrętów - tylko wersje Mokka z ksenonem (AFL) H11 - halogen (przeciwmgielne) Mokka H8LL - halogen (przeciwmgielne) Mokka X Dla Mokki w wersji z ksenonem: pozycyjne LED jest zintegrowane z reflektorem, w wypadku awarii wymiana reflektora Dla Mokki X z lampami LED - jak wyżej Oświetlenie tyłu: W5W - oświetlenie tablicy rejestracyjnej 12V 21W - przeciwmgielne W21/5W - pozycja/stop WY21W - kierunkowskaz W16W - cofania Dodatkowy stop na klapie - wymiana całości w wypadku usterki Oświetlenie wnętrza: W5WLL - podsufitka przód 12V 10W - podsufitka tył T10-8W - bagażnik T10-8W - schowek w desce przed pasażerem2 punkty -
Sprawdzić wtryskiwacze gazu,ciśnienie na reduktorze,zawór przy reduktorze-szukaj na forum bo jest trochę o tym1 punkt
-
To trzeba uruchomić lpg przez OBD za pomocą programu i pokaże błąd jak nie przejdzie procedury.1 punkt
-
W poprzednim poście nie zmieściły się wszystkie fotki, także w tym dokończę moja walkę z tym mechanizmem. Na zakończenie zamontowałem osłonę, od strony szyby przy zamkniętej masce jest pawie niewidoczna, od strony silnika jak na foto poniżej. Przy demontażu nie pogubcie lub nie pourywajcie tych plastykowych elementów, gdyż w ASO koszt jednego to około 32 zł (słownie: trzydzieści dwa złote !!!) za 1 szt. szok i niedowierzanie...a w Mocce na podszybiu jest 6 szt. Jeżeli ktoś znajdzie coś zbliżonego do oryginału proszę o info, link, pw itp1 punkt
-
Firma martech specjalizacja opel ford mieści się w Siemianowicach Śląskich ul Jasna też tam byłem kilka razy a jestem z Gliwic1 punkt
-
No i liczysz na to, że na forum jest jasnowidz? A wiesz, że pod spodem mogą byś straty? I to nie takie małe? To pytanie jest w formie żartu moim zdaniem...1 punkt
-
Mokka 1.4T A14NET 4x4 2013r - pomoc w doborze części/płynów eksploatacyjnych
Mateusz111 przyznał(a) reputację Scrimerr za temat
Witam serdecznie wszystkich na forum Zostałem posiadaczem Opla Mokki. Po przeglądzie przed zakupem w ASO dostałem listę rzeczy które powonieniem zrobić. Jako że nie myślę serwisować mojej mokki w ASO, chciałbym sam zakupić odpowiednie rzeczy. Proszę o pomoc w doborze pasujących części. (VIN W0LJD7E88DB201427) Lista wygląda następująco: Wymiana oleju i filtrów (Olej GM 5W30 Dexos 2?) Wymiana tarcz i kloców tył (Myślałem o komplecie z TEXTAR) Wymiana płynu hamulcowego (Płyn również z TEXTAR DOT4?) Wymiana oleju przekładni kątowej Wymiana oleju w tylnym dyfrze Wymiana oleju w skrzyni biegów ( to akurat chciałbym zrobić dodatkowo, ponieważ sprzęgło "chodzi dość ciężko")1 punkt -
dzięki za schemat czujnik wymieniony , klima nie dzieła1 punkt
-
Mam już nowe łączniki firmy Meyle HD poprzednie kazał mi odesłać do reklamacji1 punkt
-
Oponiarze w wielu wypadkach mają urządzenie.1 punkt
-
Serwis poza ASO - co warto uwzględnić?
sceptyczny przyznał(a) reputację ArKos za temat
Świece przy LPG co 30k wymieniasz. Filtr fazy ciekłej co 30k, lotnej co 15k, płyn hamulcowy co 2 lata, chłodniczy co 3, klima co 2 lata.1 punkt -
Był super https://opel.7zap.com/pl/car/ Od dłuższego czasu (mniej więcej jak z Ukrainą się zaczęło) ten ruski serwer działa jakby mu sie nie chciało. Trzeba po kilka razy odświeżać, czasem rysunki się nie ładują... a czasem działa zajebiście.1 punkt
-
Nie, nie miałem nigdy, tak sobie piszę dla samego pisania. Powiem bardzo grzecznie... Znam ten silnik wręcz na pamięć. Grubych robót przy tym silniku zrobiłem kilkadziesiąt. Głównie rozrządy. Gwarancyjnych napraw w ASO jeszcze więcej. Głównie wtryski, rozrządy i pękająca "harmonijka" z kolektora do chłodniczki EGR. Cieszę się, że jesteś zadowolony z tego silnika, ale nie wypisuj mi tu kocopołów że to cud miód i orzeszki. Jestem zawodowo czynnym mechanikiem specjalizującym się w Oplach i od 30 lat naprawiam Ople. Nie wiem, czy ze współczesnych diesli ostatniej dekady jest jakikolwiek, nie sprawiający problemów. A ten konkretnie jest w czołówce upierdliwców. Żeby nie być gołosłownym, to pooglądaj sobie moje robótki - powiedzmy z ostatnich kilku/kilkunastu tygodni. Rocznie uzbiera się tego sporo. https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid04QX8QmeB9k7mnifUtyNCudxwcFMorNYidrLLADpViwG6Ux1SxD6VUxbPBAfLKdLzl https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid02cyrU2U1xg3hgihddnPfacJ2bFkMLGjuN4tffsGzAGCjxFu5LH9CHgqmB7STpGkaol https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid0xLXxj7bHkF46Lfuaqa2aJ9X8a4ZStGJyDcDxB4SF9h5xyDTfKFAn7oa5Xpei7Pwrl https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid0jnecLLHQANVhsDY5AuAZempSXSeD6Cim1bi9joCQTmJD448WLKsQ4ePnZJ9nmeehl https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid0NQgFyF2HTHSenx16mMjh5bTXzEfhgz5PzC9x5c65o3FDeaXECfiCK4yZCNQcR5REl https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid025qxMy9ij9rr1pCnaiUMWkZPd2WEZzMcZDReHaG47Ef8oExMssd5ACksHDNX57SBel https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid034mAREdYKCcxG7ugtLDyQQjpW2oce1G5aojfUKRVY6tRzfFaH6SYwGMCjQgyoezKl https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid0mR1NWg1n7T1ZUTTyUmnHzmATKx5KtYKgvtjBx28kApXd3Ko7khWN1KXgKm7b5aqkl A teraz możesz dalej upajać się swoim silnikiem, ale najpierw ogarnij korzystanie z forum i używanie cytatów...1 punkt
-
Mokka 06.2012 R134a 570 PAG 75-85 Mokka 06.2012 R1234yf 620 PAG46 75-851 punkt
-
Do demontażu blaszana miska olejowa. Zawór pompy oleju do sprawdzenia. Być może jest sprawny, a uszkodzona jest wiązka biegnąca wewnątrz dolnej miski do wtyczki w górnej misce olejowej. Lub sama instalacja od wtyki w misce. Lub sam zawór. Lub ktoś za słabo wpiął wtyczkę w zawór podczas wymiany rozrządu. Lub ktoś nie dokręcił koła zębatego pompy. Mądrze trzeba to zdiagnozować i obawiam się, że bez zrzucenia miski nic konkretnego się nie ustali i będzie gdybanie. 180km to żaden przebieg i uważam, że zawór jest sprawny, a ktoś coś spierdzielił przy pracach związanych z rozrządem. Zrobiłem już ładnych kilka takich rozrządów, jest tu bardzo dużo czynności do zrobienia i naprawdę łatwo o wpadkę.1 punkt
-
Każdy zakład tapicerski to zrobi ?1 punkt
-
ArKos. Skoro silnik jest strojony na konkretne paliwo to co powoduje, że zmienia parametry swojej pracy na "ostrzejsze"? Jak sterownik silnika może rozpoznać, że ma paliwo o wyższej liczbie oktanowej? Kąt wyprzedzenia zapłonu, dawka paliwa, ciśnienie ładowania są podane w mapach. Tak? Dane dotyczące pracy silnika są pobierane z czujników. Różnych czujników. Czy za każdym razem sterownik bierze mapę i potem "podkręca" parametry ile się da mając nadzieję, że wyciśnie max z paliwa a za wędzidło trzyma go tylko czujnik spalania stukowego? Wszyscy jak mantrę powtarzają, że czujnik spalania stukowego i wyższa liczba oktanowa to wyższa odporność na spalanie stukowe. No tak. Ja tego nie kwestionuję ale... Czy sterownik nie jest zaprogramowany metodą skoro coś jest dobre, to po co ryzykować? Skoro silnik ma chodzić na PB95 i tak ma dopasowane mapy to jakim cudem sterownik ma wpaść na to, że ma lepsze paliwo w baku? Notorycznie testuje pracę silnika doprowadzając do granicy spalania stukowego czy jednak jedzie na mapach dopasowanych do PB95? I ma tylko jeden ogranicznik. Rób tak, jak zostałeś zestrojony a jeśli czujnik spalania stukowego zadziała to opóźnij zapłon.1 punkt
-
Zagotowało i wyplulo płyn chłodniczy
karykrakow przyznał(a) reputację vitoldo za temat
A no i tyle warta cała elektronika i automatyka. O tym, że trzeba jechać i wymienić olej to nie zapomni CI napisać. Ale jak się dzieje coś naprawdę ważnego to cisza....1 punkt -
1 punkt
-
Jest tego sporo an Ali. Np. tu: https://www.aliexpress.com/item/4000142261621.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.2ca4748fnGrLyj&algo_pvid=0deebbf5-4476-4571-9032-364f02cd3984&algo_expid=0deebbf5-4476-4571-9032-364f02cd3984-2&btsid=0bb0623d15994270754902263e2f55&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ A te "grabki" do mycia szyb polecam nawet bardziej niż patent do kratek.. Kosztują grosze i naprawdę szybko bez wysiłku, nie zmieniając pozycji siedzącej, można do wyczyścić szybę od środka. Na mikrofibrę wystarczy prysnąć odrobinę płynu do mycia szyb (nie za wiele aby nie mazać). Parę ruchów i szyba czysta. https://www.aliexpress.com/item/4000725842655.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.1ca23d70kGnBuI&algo_pvid=0b3323e1-fd3d-4da5-ba71-28e0f9c91eae&algo_expid=0b3323e1-fd3d-4da5-ba71-28e0f9c91eae-0&btsid=0bb0623315994272809107029e9c7f&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_1 punkt
-
Wobec tego nie wymieniaj oleju i filtrów, płynu hamulcowego i chłodniczego. Nie dezynfekuj klimy. Nie wykonuj obsługi okresowej auta bo to też jest Temat uważam za wyczerpany.1 punkt
-
Mokka 1,4T+LPG i koszmar nie przełączania się na LPG przy zimnym silniku
marekploski10@gmail.com przyznał(a) reputację Miszka74 za temat
ArKos. Byłem w swoim serwisie ASO. Obok nich mieści się salon Skody. Podobno Skoda przy współpracy z Landi Renzo opracował modernizację ich instalacji gazowych. Instalują dodatkowy zawór przed parownikiem, ten na parowniku usuwają a miejsce po nim zaślepiają. W ten sposób zawór pracuje w niższej temperaturze i nie zakleja się mazutem. Serwis sprawdził, czy Landi Renzo przygotowało coś takiego dla Opla. Wg informacji od Landi Renzo nikt z GM czy PSA nie wystąpił z taką prośbę. Ten serwis (Opel Mega przy ul. Gen Maczka w Białymstoku) zaczął adaptować to rozwiązanie ze Skody w kilku egzemplarzach opli. Różnica polega na tym, że trzeba też zastosować cewki od Skody, a te są o innych parametrach. Będę wiedział coś więcej, to opiszę. Jestem z nimi umówiony na taką przeróbkę. Jak będę coś wiedział więcej, to dam znać.1 punkt -
Jak się zacznie sprzedawać, to z pewnością pomyślimy nad rozwiązaniem1 punkt
-
Na Aliexpress coś takiego widziałem.2-3 miesiące temu1 punkt
-
Nie no, tu racja. FB z MarTech-u chyba umrze śmiercią naturalną. Ale to forum będę doglądał Słowo1 punkt
-
Dzięki za wstawienie filmiku z moim autkiem vavoom Ja podrzucę info od Ciebie Ciekawy artykuł mówiący o tym, że Buick encore czyli również mokka może posiadać Haldexa lub NexTrac https://autoweek.com/article/car-news/buick-encore-gets-innovative-all-wheel-drive-system-magnetic-rear-clutch-engages1 punkt
-
Caly podlokietnik zrobilem z cienkiej blachy,musi byc wspawana tulejka pod srube mocujaca jak w org,no i prowadzenie dla sworznia -ogranicznika.1 punkt
-
Trzeba brać póki jeszcze są te benzyny (4 gary) - niedługo to będzie tak egzotyczne jak wolnossące V121 punkt
-
Cześć. z kolorem u mnie było odwrotnie:P - zamówiłem srebrną, a po tygodniu zmieniłem na perłe1 punkt
-
Wymiana oleju silnikowego
motleycrew przyznał(a) reputację ArKos za temat
A14NET/B14NET to całkiem inna konstrukcja niż LE2 czyli B14XHL/B14XHT. Jednak ten sam silnik czyli B14XHT występuje w Mokce ale tylko z automatem. Problemy z pękającymi tłokami są tylko w B14XHL/B14XHT. Kwestia turbiny w Mokce jest taka sama jak i w Astrze i w Zafirze. Po prostu źle skonstruowany kolektor wydechowy i pęka. Dexos1 2 gen jest zalecany przez ASO, bo mimo, że nie było przypadków pękniętych tłoków w A14NET to zapobiegawczo chcą go stosować. Stosowanie oleju - każdy ma swoje zdanie. Jeden chwali drugi gani.1 punkt -
1 punkt
-
Ja tam w duchy nie wierzę, ale jak jest tak jak piszesz, to przyjąłbym to jednak za jakiś znak ... i zmieniłbym trasę.1 punkt
-
Usterki w waszych autach
motleycrew przyznał(a) reputację wir za temat
Witam. Również przerobiłem ten problem. Załączam fotki z demontażu. Dodam, że: trzy plastykowe kołki mocujące podsufitkę w jej tylnej części są dość miękkie i przy temp 2 stopni w plusie dały się wyciągnąć z otworów, jednak wkrętak wkładałem pomiędzy dach a górę podsufitki (nie łapałem bezpośrednio za łeb kołka). Samo połączenie wężyków rozłączy się za każdym razem kiedy przymarznie końcówka spryskiwacza. Pytanie dlaczego takiego połączenia nie umieścili w jakimś dostępniejszym miejscu oraz tam gdzie płyn mógłby się lać bez szkody dla auta. Ponadto na podsufitce naklejona jest warstwa wygłuszenia, w którą wsiąkł płyn. Bez otwarcia i wysuszenia w ogrzewanym miejscu albo suszarką nic by nie wyparowało. Lewe maskowanie słupka montowane jest na wciski, których podczas demontażu nie można popsuć, jest jeden wkręt pod owalną zaślepką. Aby bez uszkodzenia opuścić podsufitkę trzeba odkręcić lewy uchwyt - rączkę (śruby pod klucz nasadowy ósemkę). Pozdrawiam1 punkt -
KAŻDY wydech będzie korodował. Zmiany temperatury, woda z paliwa - nie da się o to dbać. Odwalą na negatyw w ramach gwarancji - masz jak w banku...1 punkt
-
To proponuję sprzedać i kupić np francuza i wtedy będzie pan zadowolony1 punkt
-
Ostrzegałem, że kolejny szeptany marketing będzie wynagrodzony. Wypieprzaj. Na ten Orlen do tego Pana na przykład... Ban.1 punkt
-
Wymiana oleju w skrzyni biegów
motleycrew przyznał(a) reputację marcel_kk za temat
Chodzi o skrzynie M32 i jej niedoskonałość. Najczęstrze uszkodzenia, które występują w skrzyniach M32 to uszkodzenia kół 6 i 5 biegu, łożysk, piast przesuwnych, tylnej obudowy. Około 60% awarii skrzyń biegów M32 wiąże się z uszkodzeniem tylnej obudowy. W większości przypadków uszkodzeniu ulega miejsce, w którym zamontowane jest łożysko podpierające wałek atakujący. Obrócenie bieżni łożyska w gnieździe najczęściej powoduje pęknięcie obudowy lub wyłamanie jej fragmentu. Zalecane jest wlanie dodatkowych 200 ml oleju ponad stan. Awarie skrzyni biegów M32 zaczyna się najczęściej od łożysk. Powodem uszkodzenia łożyska – szczególnie podpierającego wałek atakujący w tylnej obudowie, może być: - wada konstrukcyjna i źle dobrane obciążenia łożysk - brak odpowiedniej ilości oleju - źle dobrany olej przekładniowy - zbyt duży luz osiowy wałków w skrzyni. Obecnie wlewany jest żółty olej oznaczony symbolem GM1940004 niestety w wyższych temperaturach robi się rzadki. Od 2012 roku OPEL zaczął zalecać w skrzyniach biegów M32 stosowanie oleju, który miał wyeliminować wady stosowanego wcześniej oleju GM 1940182. Na tą chwile najlepszym olejem jest FUCHS Sintofluid 75W80. Oleje dotarły, dzisiaj wymianka1 punkt -
Wymiary i masy Opla Mokka
Mateusz111 przyznał(a) reputację ArKos za temat
Suche dane techniczne zawierające wymiary, masy, pojemności itp. Wymiary nadwozia Rozstaw osi (mm) 2555 Długość całkowita 4278 Wysokość bez ładunku (mm) 1658 Szerokość ze złożonymi / rozłożonymi lusterkami (mm) 1777 / 2038 Średnica zawracania (od ściany do ściany / od krawężnika do krawężnika) (m) 10.8 Pojemność przestrzeni ładunkowej (wg ECIE) (I) 356 - 1372 Masy i pojemności Masa pojazdu 1260 - 1501 Pojemność zbiornika paliwa (l) 54 Maksymalny ciężar przyczepy (z hamulcem / bez hamulca) (kg) 1200 / 500 Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1858 - 1919 Materiał źródłowy na stronie producenta: http://www.opel.pl/1 punkt