Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 15.03.2015 w Odpowiedzi

  1. Pacco

    Filtr kabinowy Mokka X

    Witam, gdyby ktoś kupował filtr kabinowy to chciałbym zwrócić uwagę , że ten z Mokki przed liftem nie pasuje, wymiary zewnętrzne te same, ale jest wyższy o 5 mm. T NUMERY ZAMIENNIKÓW FILTRON: K1343A HENGST FILTER: E3907LC MANN-FILTER: CUK 24 003 MECAFILTER: EKR732 SOFIMA: S 4238 CA UFI: 54.238.00 QUINTON HAZELL: QFC0355 NUMERY OE GENERAL MOTORS: 13356914 GENERAL MOTORS: 13396514 OPEL: 18 08 020
    2 punkty
  2. Szybka naprawa bez kosztów. Na wyczepiającą się kulkę nałożyć 10 mm średnicy odpowiedni długi kawałek koszulki termokurczliwej, tak aby nie wystawała poza kulkę na końcu, podgrzać koszulkę zapalniczką aby się obkurczyła. W ten sposób powiększyliśmy średnicę/objętość kulki. Założyć "wyrobioną" końcówkę linki na "napawaną" koszulką termokurczliwą kulkę i problem z głowy. Ja dodatkowo przyczepiłem jednym końcem sprężynkę metalową na metalowy trzpień końcówki linki zmiany biegów, a drugi koniec sprężynki zaczepiłem powyżej uszkodzonego/naprawionego elementu aby stale lekko ciągnął całość do góry. I po problemie. Koszt naprawy prawie zerowy. Jak zrobię zdjęcie to wstawię.
    2 punkty
  3. Virago535-1

    Mokka x 2018r. klocki przód

    Witam. Ja dzisiaj byłam w ASO wymienić klocki i tarcze z przodu. Także są już dostępne zamienniki do mojej Mokki X z firmy Delphi LP3482. Nareszcie ??
    2 punkty
  4. vitoldo

    Gadżety dla czyściochów

    Dla porządku wrzucam. Pewnie większość z Was ma takie coś lub podobne. A dla tych co nie mają: "Grabki" do czyszczenia przedniej szyby są mega wygodne. Oczywiście gdy szyba ma być chirurgicznie czysta to nie unikniemy wzięcia w ręce mikrofibry do szyb plus dobrego płynu. Jednak gdy chodzi o porządne i szybkie przetarcie szyby to ten gadżet jest genialny. Czyścik do kratek nawiewu też jest nieźle pomyślany. Te końcówki są mikrofibrowe, zdejmowane.
    2 punkty
  5. Witam wszystkich serdecznie i zapraszam do mojej prezentacji "Jak wymienić kabinowy filtr powietrza klimatyzacji Opel Mokka" Myślę ze może się Komuś przydać prezentacja podczas naprawy własnego auta. Zawarty jest w niej komplety pokaz wymiany tego właśnie filtra, niżej link do filmu. Zapraszam Prezentacja poradnik pokaz "Jak wymienić kabinowy filtr powietrza klimatyzacji Opel Mokka"
    2 punkty
  6. Dzięki Arku Ja też nie rozumiem, bo znaleźć właściwe nazewnictwo, to urwanie łba. Chodzi o część zewnętrzną głowicy, bez silniczka. Zresztą sprawy już nie ma, pospawałem tarczę, całość skręcona, zamontowana i sprawdzona, czekam tylko na element nr 5. Na rynku sporo tego. Do Mokki jeżeli chodzi o samą obudowę głowicy , to pasują od passata, seata, insygni, mondeo, zafiry B i jeszcze jakiegoś tam. Podejrzewam że z samymi silniczkami podobnie. Ceny od 30 do 60 zł (używane), nowy to wydatek prawie 2 stówy.
    2 punkty
  7. ArKos

    Mokka a Crossland a Grandland

    Mam propozycję: wygoglujcie troszkę na temat awarii 3-cylindrowego silnika. Czy to VW (tak, też dali dupy - standardem jest "kopyto" w 1,4tdi) czy to Opla (tak, też dali dupy - standardem jest brak kompresji na 2-gim) czy to Toyoty (tak,. oni również dali dupy - standardem jest łańcuch rozrządu). Każdy 3-cylindrowy silnik jest o dupę rozbić i nic tego nie zmieni. Silnik ma mieć co najmniej 4 cylindry, z naciskiem na co najmniej. Kupujcie. Cieszcie się. Dla mnie mija się z prawdą, bo kopyto w 1,4tdi widziałem kilka razy, z czego przebiegi nie przekroczyły 100kkm. Co to za przebieg na całe życie? Jak typowy dziadek Zdzisio, co raz w roku na wszystkich swiętych jedzie, to ok, ale przeciętny Kowalski po kilku latach ma te 100kkm. I co? Auto na żyletki? Nie dorabiajmy ideologii do cepa. Ata dzisiaj produkuje się z założeniem, żeby wytrzymały 5-6 lat intensywnej eksploatacji, a potem mają się psuć na potęgę, żeby iść po kolejne nowe do salonu. Wszyscy producenci tak robią, nikt nic nie mówi - tajemnica poliszynela. A tak naprawdę zmowa milczenia, bo trzeba z czegoś żyć. Mercedes już pokazał, jak sobie popisowo strzelić w kolano. Wypuścił W123. Klient kupił i na 25 lat mogli go zapomnieć. Potem nieco mniejszy błąd z baleronem czyli W124. Ale i tak na długo tracili klienta. Potem poszli po rozum do głowy i wypuścili W210, który po 10 latach był jak durszlak - gnił tam, gdzie Fiata 125p rdza nie ruszała... Obudź się kolego. Nie da się zrobić dobrego silnika na 3 cylindrach , bo to po prostu wykastrowany 4-cylindrowiec. To tak, jakbyś obciął sobie jedno jądro, a potem biegał po ulicy i krzyczał "jestem prawdziwym mężczyzną!"...
    2 punkty
  8. Witam wszystkich serdecznie i zapraszam do poradnika " Opel Mokka" , Myślę ze może się Komuś przydać prezentacja podczas naprawy własnego auta. Zawarty jest w niej komplety pokaz wymiany filtra powietrza silnika w samochodzie z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 TURBO 140 KM. Niżej link do filmu
    2 punkty
  9. ArKos

    Jaki Olej do 1.4T

    Taki. Dexos nie szkodzi, to po prostu raczej słaby olej.
    2 punkty
  10. ArKos

    Wykaz żarówek

    Oświetlenie przodu: WY21W - kierunkowskaz przedni WY5W - kierunkowskaz boczny przedniego błotnika W21/5W - pozycyjne/dzienne dla zwykłych świateł Mokka H7 - mijania HB3 - drogowe D3S - mijania + drogowe - tylko wersje Mokka z ksenonem (AFL) H11 - doświetlanie zakrętów - tylko wersje Mokka z ksenonem (AFL) H11 - halogen (przeciwmgielne) Mokka H8LL - halogen (przeciwmgielne) Mokka X Dla Mokki w wersji z ksenonem: pozycyjne LED jest zintegrowane z reflektorem, w wypadku awarii wymiana reflektora Dla Mokki X z lampami LED - jak wyżej Oświetlenie tyłu: W5W - oświetlenie tablicy rejestracyjnej 12V 21W - przeciwmgielne W21/5W - pozycja/stop WY21W - kierunkowskaz W16W - cofania Dodatkowy stop na klapie - wymiana całości w wypadku usterki Oświetlenie wnętrza: W5WLL - podsufitka przód 12V 10W - podsufitka tył T10-8W - bagażnik T10-8W - schowek w desce przed pasażerem
    2 punkty
  11. Chyba w ASO. My robiliśmy za 5k z częściami w oryginale (tłoki + pierścienie, reszta czyli uszczelki w zamienniku). No chyba, że gładź zrysowana to kicha. Producent nie przewiduje tulejowania cylindrów z uwagi na stosowanie na gładzi nikasilu.
    1 punkt
  12. Wiesław

    Mokka 1.4 LPG + Błąd P01B1

    Sprawdzić wtryskiwacze gazu,ciśnienie na reduktorze,zawór przy reduktorze-szukaj na forum bo jest trochę o tym
    1 punkt
  13. Wiesław

    Jaki Olej do 1.4T

    Specyfikacja dexos1 Gen2 nie jest już aktualna. dexos1 Gen3 jest normą kompatybilną wstecznie, dlatego jeśli Twój pojazd wymagał normy dexos1 Gen2, bez obaw możesz stosować oleje spełniające wymagania normy z dexos1 Gen3.
    1 punkt
  14. ArKos

    Wymiana oleju w skrzyni biegów

    Tak, to prawda. Automat FWD ma filtr schowany między połówkami skrzyni, RWD dostępny jest po zdjęciu miski. Nie wprowadzaj w błąd. Masz manuala, który NIE POSIADA filtra oleju w skrzyni.
    1 punkt
  15. Wiesław

    Ułamana sprężynka

    Od pedału sprzęgła.
    1 punkt
  16. Stary nr kat.13503201 po zmianie 13598091
    1 punkt
  17. Błąd jest tak głupi że ciężko o konkretne dane ??‍♂️ dzięki za przypięcie posta.
    1 punkt
  18. Steinhof Haki Holownicze to synonim solidności i bezpieczeństwa w świecie transportu. W dzisiejszych czasach, gdzie mobilność odgrywa kluczową rolę, wybór odpowiedniego systemu holowniczego staje się niezmiernie istotny. Steinhof, jako uznanego producenta haków holowniczych, zdobył zaufanie użytkowników na całym świecie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej marce Steinhof i dowiemy się, dlaczego ich haki holownicze są wyborem numer jeden dla wielu kierowców. Steinhof: Haki holownicze i ich technologia Jeżeli chodzi o producenta, firmę Steinhof haki holownicze to efekt połączenia nowoczesnej technologii i solidnej konstrukcji. Marka ta jest znana z innowacyjnych rozwiązań, które sprawiają, że ich produkty wyróżniają się na tle konkurencji. Wykorzystanie wysokiej jakości materiałów, takich jak stal czy stop aluminium, gwarantuje nie tylko wytrzymałość, ale także odporność na warunki atmosferyczne. Bez względu na to, czy jesteś właścicielem samochodu osobowego, SUV-a czy dostawczaka, Steinhof ma w swojej ofercie haki holownicze dostosowane do różnych pojazdów. Solidność to jedno, ale Steinhof idzie krok dalej, oferując także estetyczne i ergonomiczne rozwiązania. Ich haki holownicze są precyzyjnie zaprojektowane, aby doskonale komponować się z linią samochodu, jednocześnie spełniając wszystkie normy bezpieczeństwa. Nie bez powodu wielu profesjonalistów i pasjonatów samochodów decyduje się na haki holownicze właśnie z logo Steinhof. Steinhof: Haki holownicze i bezpieczeństwo Bezpieczeństwo to priorytet Steinhof, co jest szczególnie widoczne w licznych funkcjach bezpieczeństwa, jakie oferują ich haki holownicze. Wyposażone w systemy antykradzieżowe, zabezpieczenia przed przeciążeniem czy systemy zabezpieczające przed zarysowaniami, haki Steinhof gwarantują, że Twoje doświadczenia z transportem będą nie tylko bezpieczne, ale także komfortowe. Ważnym elementem są także szybkozłączki, które umożliwiają łatwe zamontowanie i demontowanie haka, nie wymagając specjalistycznego sprzętu ani umiejętności. To niezwykle istotne dla osób, które cenią sobie nie tylko bezpieczeństwo, ale także funkcjonalność i prostotę obsługi. Steinhof: Haki Holownicze w praktyce Haki holownicze Steinhof to nie tylko teoria, ale także praktyka. Dzięki ich niezawodności, wielu kierowców może cieszyć się pewnością, że ich pojazdy są gotowe na każdą podróż. Steinhof Haki Holownicze są testowane pod kątem wytrzymałości, bezpieczeństwa i zgodności z normami, co sprawia, że spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. To nie tylko produkt, to zaufanie do marki, która zdobyła uznanie na rynku motoryzacyjnym. Dlatego też, wybierając hak holowniczy, wielu kierowców decyduje się na Steinhof, wiedząc, że to gwarancja niezawodności na każdej drodze. Steinhof Haki Holownicze to nie tylko akcesorium do samochodu, to element, który zwiększa bezpieczeństwo i dodaje pewności siebie podczas podróży. Źródło zdjęć: shutterstock
    1 punkt
  19. ArKos

    Czujniki ciśnienia w oponach

    Oponiarze w wielu wypadkach mają urządzenie.
    1 punkt
  20. Wygląda, jakby UEC zaczynał niedomagać. UEC czyli skrzynka elektryczna w komorze silnika. Należy przede wszystkim odczytać błędy i wykonać test elementów wykonawczych (przekaźnik pompy paliwa, przekaźnik rozrusznika itp) aby upewnić się co do jego winy.
    1 punkt
  21. ArKos

    Podstawa anteny

    42623840 lub 94518442. Takie podstawy anten pasują do tego samochodu według katalogu po VIN.
    1 punkt
  22. ArKos

    Wymiana oleju w skrzyni biegów

    Jakbyś poprzeglądał forum, to byś znalazł, że Fuchs Titan Sintofluid 75W90, bo było chyba z pierdylion razy o tych wymianach oleju w skrzyni. I o tym, że były 2 rodzaje M32 też byś znalazł. I o tym, że do starej wchodzi 2,4 a do nowej 1,8 też byś znalazł. I że nadstan lekki warto zrobić też.
    1 punkt
  23. Przypadłość cewki jest znana od początku produkcji silnika, czyli od 2010 roku. Nie jest to żadne novum ani nic dziwnego. Albo 1 albo 4 cylinder - miałem tego setki. Co do jakości ASO to znam to od drugiej strony. Dlatego właśnie już tam nie pracuję, bo to nie są incydentalne przypadki i nie są to pojedyncze ASO... szkoda gadać. Zresztą napisałem na tym forum swoje w tym temacie.
    1 punkt
  24. vitoldo

    Wycieraczki przedniej i tylnej szyby.

    Co do Boscha też się zawiodłem. Cena nie poparta jakością. Jedne i drugie wycieraczki (Heyner i jak widzę Oximo) bywają w wersji hybrydowej tzn. ze szkieletem. Ja kupuję Heyner bo ten ich szkielet jest faktycznie mocny, a wycieraczka może o kilka milimetrów mniej płaska niż zwykła tzn. bezszkieletowa. Mają mniejszą tendencję do utraty sztywności i zamiast pełzać po szybie faktycznie stabilnie się przesuwają. [edit 04-08-2022] Zakupiłem właśnie na znanym portalu wycieraczki Hella z nazwy hybrydowe. Po wypruciu z opakowania okazały się zwykłymi bezszkieletowymi wycieraczkami jakich setki. Sprzedający dostał negatywa za mocno mylący opis aukcji a piszę o tym wyłącznie aby przestrzec. Zaufałem 99.7% zadowolonych klientów tego kogoś a trzeba było poszperać gdyż part number (9XW358053-261 / 9XW358053-141) był wklejony do aukcji i dało się w innych źródłach znaleźć informację, że to wycieraczka bezszkieletowa. Mądry Polak po szkodzie.
    1 punkt
  25. ArKos

    Błąd Kolektora

    Przyczyną uszkodzenia membrany odmy w pokrywie jest najczęściej uszkodzony zawór grzybkowy kolektora ssącego. ALE. W wypadku uszkodzenia tego grzybka w kolektorze powinien sie pojawić błąd P0299 czyli niskie cisnienie doładowania. Trzeba to po prostu zdiagnozować - da się zobaczyć czy grzybek jest w kolektorze i nie wypadł. Jak wyżej - najpierw diagnoza potem wymiana. Kolektory można też regenerować, są firmy specjalizujące się w naprawie tego zaworka. Diagnoza. Porządny warsztat i do roboty. Zasada działania: najpierw doprowadzamy do W PEŁNI POPRAWNEJ pracy na benzynie. Jeśli do tego etapu się dojdzie, to później każdy problem wskazuje na LPG. Tu też trzeba mądrze zdiagnozować. Przyczyn może być pierdylion - począwszy od niewłaściwie dobranych elementów instalacji (za słaba wydajność reduktora, za mało wydajne wtryski) poprzez kijowy montaż a skończywszy na niewłaściwej regulacji. Jeśli przy poprawnej pracy na benzynie tak jest, to może to kwestia blokady, Jeśli tylko na LPG to blokady nie ma. Zakładając, że na benzynie W PEŁNI POPRAWNIE PRACUJE. Ten silnik musi polecieć 200, nie ma opcji. Utrata mocy wskutek błędu P0171 czyli zbyt uboga mieszanka może mieć taki wpływ na osiągi. NAJPIERW doprowadź to do sprawności na benzynie a POTEM doszukuj się blokad, ograniczeń, słabszych osiągów na LPG czy cokolwiek innego.
    1 punkt
  26. Wiesław

    Usterki w waszych autach

    Nieżle łupią-Chłodnica klimatyzacji (Inter Cars) - 611,69 -naprawdę kosztuje ok 300 zł,Wtryskiwacz LPG (4 szt.) - 1932,84 zł-orginał landirenzo ok 950 zł.
    1 punkt
  27. Wiesław

    Wymiana świec

    Tak 55490097
    1 punkt
  28. ArKos

    Mokka "bobo" Active

    Myślę, że "5" byłaby z przodu spokojnie
    1 punkt
  29. vitoldo

    Jaki Olej do 1.4T

    Wyciągnąłem parametry z kart produktów 4 przyzwoitych olejów silnikowych Dexos1 gen. 2 dostępnych bez większych problemów w Polsce. Te parametry są bardzo ale to bardzo zbliżone. Doczytałem, że indeks lepkości ASTM D2270 > 150 świadczy o bardzo dobrej bazie olejowej [edit 06-11-2020], która stanowi 75-80% składu oleju bo reszta to dodatki [/edit]. Te 4 oleje mają tu bardzo zbliżone wartości. Z kolei lepkość kinematyczna przy 100 st. czyli w temperaturze pracy jest podobno bardzo ważna. Zacytuję wyjaśnienie eksperta Castrola : Wyjściowa lepkość kinematyczna w 100 st. jest u Millersa o kilka % wyższa niż u Motula i o kilkanaście % wyższa niż w 2 pozostałych olejach. Czy ta różnica ma znaczenie, nie wiem. [edit] Wiadomo, że z biegiem czasu olej może się rozrzedzać pod wpływem paliwa więc jeśłi wyjściowo ma trochę większą lepkość to chyba dobrze.[/edit] Parametr TBN czyli "zdolność oleju do neutralizacji kwaśnych produktów spalania" Motul = 8,5 i Valvoline = 9.0 czyli bardzo zbliżone. Castrol i Millers nie podają tego parametru. Różnice gęstości olejów są wg mnie pomijalne. Temperatura zapłonu u Millersa = 173 st. wygląda na pomyłkę bo jest znacznie niższa niż u konkurencji. Jeżdżę na Motulu i raczej zostanę mu wierny na kolejny sezon. Jest to pełny syntetyk (technologia estrowa), który w zestawieniu z trzema konkurencyjnymi olejami wypada bardzo dobrze więc nie widzę na razie powodu żeby szukać na siłę czegoś lepszego bo może być to trudne. [Edit 2021-01-26] Jednak zdecydowałem się na nw. Millers Oils XF Longlife LSPI 5w30 bo Motul był niedostępny. Nie żałuję bo teoretycznie Millers jest lepszy a był też ciut tańszy. Kupiłem u autoryzowanego partnera. Kod EAN zaczyna się od 50... więc pokazuje Wielką Brytanię. Teoretycznie wszytko OK. Motul 8100 Eco-lite 5W30 Viscosity grade SAE J 300 5W-30 Density at 20°C ASTM D1298 0.847 Viscosity at 40°C ASTM D445 67.0 mm²/s Viscosity at 100°C ASTM D445 11.4 mm²/s HTHS viscosity at 150°C ASTM D4741 3.3 mPa.s Viscosity index ASTM D2270 166 Pour point ASTM D97 -39°C Flash point ASTM D92 228°C Sulfated ash ASTM D874 0.85% weight TBN ASTM D2896 8.5 mg KOH/g Valvoline SynPower DX1 5W30 SAE Viscosity Grade 5W-30 Viscosity at 40°C ASTM D445 62.1 mm²/s Viscosity at 100°C ASTM D445 10,5 mm²/s Viscosity index ASTM D2270 158 Viscosity mPa.s -30°C < 6200 TBN ASTM D2896 9.0 mg KOH/g Pour point ASTM D5949 -39°C Flash point ASTM D92 230°C Specific gravity 15.6°C ASTM D-4052 0,848 Castrol Magnatec 5W30 DX Gęstość w 15°C ASTM D4052 0.86 g/ml Lepkość kinematyczna w 40 °C ASTM D445 62 mm²/s Lepkość kinematyczna w 100 °C ASTM D445 10.5 mm²/s Lepkość CCS -30 °C (5W) ASTM D5293 6010 mPa.s (cP) Indeks lepkości ASTM D2270 170 Temperatura płynięcia ASTM D97 -36°C Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 223°C Popiół siarczanowy ASTM D874 0.94 % wagi Millers Oils XF LONGLIFE LSPI 5w30 SAE klasa lepkości:...5W30 Ciężar właściwy przy 15°C:...0,849 Lepkość kinematyczna przy 40°C:...69,4 cSt Lepkość kinematyczna przy 100°C:...12,2 cSt Indeks lepkości:...175 Temperatura krzepnięcia:... -39°C Temperatura zapłonu:...173 °C Lepkość na zimno przy -30°C...4270 cP
    1 punkt
  30. Na starszy model była kampania - przeprogramowanie interfejsu człowiek - maszyna. Spytaj w ASO i zgłoś problem.
    1 punkt
  31. Mnie już gwarancja nie dotyczy. Auto ma 4-ry lata i nie miało przedłużanej gwarancji. Za usługę normalnie zapłaciłem i od dziś testuję to rozwiązanie. Będę informował Was na bieżąco.
    1 punkt
  32. ArKos

    Przegląd klimatyzaacji z roczników 2017+

    Wobec tego nie wymieniaj oleju i filtrów, płynu hamulcowego i chłodniczego. Nie dezynfekuj klimy. Nie wykonuj obsługi okresowej auta bo to też jest Temat uważam za wyczerpany.
    1 punkt
  33. ArKos. Byłem w swoim serwisie ASO. Obok nich mieści się salon Skody. Podobno Skoda przy współpracy z Landi Renzo opracował modernizację ich instalacji gazowych. Instalują dodatkowy zawór przed parownikiem, ten na parowniku usuwają a miejsce po nim zaślepiają. W ten sposób zawór pracuje w niższej temperaturze i nie zakleja się mazutem. Serwis sprawdził, czy Landi Renzo przygotowało coś takiego dla Opla. Wg informacji od Landi Renzo nikt z GM czy PSA nie wystąpił z taką prośbę. Ten serwis (Opel Mega przy ul. Gen Maczka w Białymstoku) zaczął adaptować to rozwiązanie ze Skody w kilku egzemplarzach opli. Różnica polega na tym, że trzeba też zastosować cewki od Skody, a te są o innych parametrach. Będę wiedział coś więcej, to opiszę. Jestem z nimi umówiony na taką przeróbkę. Jak będę coś wiedział więcej, to dam znać.
    1 punkt
  34. vitoldo

    Oświetlenie Led drzwi lub lusterka

    Na Aliexpress coś takiego widziałem.2-3 miesiące temu
    1 punkt
  35. vavoom

    Napęd 4x4

    No i jest - Mokka/Encore - test napędu na rolkach:
    1 punkt
  36. osman71

    Podłokietnik

    Caly podlokietnik zrobilem z cienkiej blachy,musi byc wspawana tulejka pod srube mocujaca jak w org,no i prowadzenie dla sworznia -ogranicznika.
    1 punkt
  37. ArKos

    Skrzynia automatyczna

    Zaczynasz kombinować...
    1 punkt
  38. ArKos

    Mokka 1.4T -fabryczne LPG

    W autoryzowanych serwisach coraz częściej zatrudnia się osoby, które nie mają dostatecznie dużo wiedzy i doświadczenia. Wszystko rozbija się o kasę. Dobry i doświadczony mechanik nie będzie pracować za śmieszne pieniądze w ASO, skoro w warsztacie niezależnym zarobi 2 razy więcej - logiczne. Skutek: niekompetencja w ASO. Poważne problemy są nie rozwiązywane lub angażuje się centralę, która do pomocy jest tak chętna, jak każdy z Was do wyrzucania gnoju z chlewu... Dobrzy mechanicy się zwalniają, bo nie chcą im podnosić pensji i na ich miejsce przychodzą nieopierzone ćwoki, które najchętniej nie robiłyby nic ale chciały zarabiać. 2000 dla gówniarza po szkole mającego 20 lat to nie najgorzej, jeśli jest na garnuszku rodziców. Dla chłopa, który ma rodzinę na utrzymaniu, jest to kwota nie do przyjęcia. I o to właśnie chodzi. ASO coraz częściej jest GORSZE od co drugiego kowala. My w naszym warsztacie naprawiamy sterowniki. ASO wymienia. My w naszym warsztacie regenerujemy podzespoły. ASO wymienia. My w naszym warsztacie mamy 1/3 cen ASO, a mimo to zarabiamy godziwe pieniądze. Powinno być odwrotnie patrząc na ceny... Nasz szef nie mieszka w willi z basenem i nie ma 10 samochodów, których wartość przewyższa dochody całego życia niejednego zwykłego człowieka. Nasz szef jest normalny i uczciwie płaci za uczciwą pracę ale wymaga zawsze jednej rzeczy: jakość. W ASO najczęściej jest jakoś. Jedna litera, a różnica ogromna.
    1 punkt
  39. Trzeba brać póki jeszcze są te benzyny (4 gary) - niedługo to będzie tak egzotyczne jak wolnossące V12
    1 punkt
  40. ArKos

    Zmiana lusterek na składane elektrycznie

    Nie, nie trzeba.
    1 punkt
  41. Jacek

    Usterki w waszych autach

    Nie mam zwyczaju zaglądać co dzień pod maskę. Objaw który mnie zaintrygował to lekko inna praca silnika po dopaleniu oraz w czasie łapania temepratury przez pierwsze 20-30 sekund. Na takie zmiany to mam strasznie wyczulone ucho . Uszkodzony węzyk o dziwo poprawiał dynamikę, auto rwało na 2 biegu jak szalone A najwidoczniejszy objaw to jak maske otworzych i zobaczysz wyżarty wężyk w okolicy prawego końca liswty paliwowej czy jak to tam się zwie. Musze poszukać jakieś pancerzyki na przewody i pozaskładać na niektóre newralgiczne rurki.
    1 punkt
  42. ArKos

    Wymiana oleju w skrzyni biegów

    Powiedz konsultantom, aby bardzo dokładnie zagłębili się w lekturę. Z tego co pamiętam, jest mowa o WYMOGU wymiany filtra w wypadku naprawy skrzyni biegów, czyli jej fizycznego rozpołowienia. Przy standardowej wymianie oleju nie ma wymogu wymiany filtra. Dosłownie był tam zapis mniej więcej tej treści: "przy poważniejszych naprawach skrzyni biegów, wymagających ingerencji w podzespoły wewnętrzne wymagana jest wymiana filtra oleju". Coś w ten deseń. Nigdy nie słyszałem, żeby przy zwykłej wymianie oleju ktoś się upierał na filtr... Owszem, w RWD np. Omega czy Senator, wymieniało się filtr oleju przy wymianie oleju, bo był dostępny po zrzuceniu miski olejowej skrzyni i dostęp do niego nie wymagał rozmontowywania skrzyni. Miskę i tak trzeba było zdemontować żeby spuścić olej...
    1 punkt
  43. ArKos

    Stacja Multimedialna 2 din, GPS

    Myślę, że jeśli rozpatrywać takie wynalazki, to może zainteresować się czymś takim? https://allegro.pl/radio-fabryczne-opel-astra-10-4-android-gps-i7512643109.html Może gdzieś da się znaleźć do Mokki takiego tableta
    1 punkt
  44. ArKos

    Wesołych Świąt :)

    Spokojnych Świąt i wspaniałego roku 2019
    1 punkt
  45. wir

    Usterki w waszych autach

    Witam. Również przerobiłem ten problem. Załączam fotki z demontażu. Dodam, że: trzy plastykowe kołki mocujące podsufitkę w jej tylnej części są dość miękkie i przy temp 2 stopni w plusie dały się wyciągnąć z otworów, jednak wkrętak wkładałem pomiędzy dach a górę podsufitki (nie łapałem bezpośrednio za łeb kołka). Samo połączenie wężyków rozłączy się za każdym razem kiedy przymarznie końcówka spryskiwacza. Pytanie dlaczego takiego połączenia nie umieścili w jakimś dostępniejszym miejscu oraz tam gdzie płyn mógłby się lać bez szkody dla auta. Ponadto na podsufitce naklejona jest warstwa wygłuszenia, w którą wsiąkł płyn. Bez otwarcia i wysuszenia w ogrzewanym miejscu albo suszarką nic by nie wyparowało. Lewe maskowanie słupka montowane jest na wciski, których podczas demontażu nie można popsuć, jest jeden wkręt pod owalną zaślepką. Aby bez uszkodzenia opuścić podsufitkę trzeba odkręcić lewy uchwyt - rączkę (śruby pod klucz nasadowy ósemkę). Pozdrawiam
    1 punkt
  46. ArKos

    Poduszka + pasy - wymiana

    Airbag kierowcy ma dwa druciane zatrzaski - śrubokrętem od spodu kierownicy trzeba je zwalniać, wymagana wprawa. Kolanowa będzie przykręcana. Pasy - najwygodniej wywalić fotel, będzie miejsce. Plastiki słupka won (zatrzaski) a bęben pasa na śrubie na klucz 19 albo 21 - nie pamiętam.
    1 punkt
  47. radd

    Navi 950 - darmowa aktualizacja

    O widzisz Buzka23 - może się skuszę na te nową mapkę..., choć miesiąc temu kupiłem kolejną roczną licencję NaviExperta (ogólnie aplikację polecam!)
    1 punkt
  48. Józek

    Wymiana oleju silnikowego

    Mam wątpliwość co do wkładu filtra oleju. Na powyższym zdjęciu jest Filtron OE 648/8 natomiast na stronie www Filtrona do Mokki 1,4 zalecają 648/6. Czy ktoś ma sprawdzone jaki wkład Filtrona trzeba zastosować.
    1 punkt
  49. ArKos

    Napęd 4x4

    Ma pompę zewnętrzną w tylnym dyfrze, i na stałe jest napęd tylko na przód a w razie potrzeby tył, więc to V generacja, i wiem, że nie sprawia problemów w przeciwieństwie do Insignii.
    1 punkt
  50. Plan czynności serwisowych Twojej Mokki. Co ma zostać zrobione? Jakie czynności powinny być wykonane? Poniżej przedstawiam wykaz, jak powinien być wykonany rzetelny przegląd w ASO. Kompleksowy przegląd Opla obejmuje 52 czynności serwisowe: 1. Sprawdzenie urządzeń kontrolnych 2. Kontrola urządzeń sygnalizacyjnych 3. Kontrola oświetlenia 4. Kontrola poduszek powietrznych 5. Kontrola stacyjki 6. Kontrola działania pilota zdalnego sterowania 7. Sprawdzanie wycieraczek szyb 8. Sprawdzenie układu spryskiwaczy szyb 9. Sprawdzenie zmywaczy reflektorów 10. Korygowanie układu spryskiwaczy szyb 11. Kontrola i korygowanie poziomu cieczy chłodzącej ** 12. Sprawdzenie i zanotowanie w książce gwarancyjnej temperatury ochrony przed zamarzaniem 13. Kontrola szczelności i dokładności osadzenia elastycznych przewodów wodnych 14. Sprawdzenie osadzania zacisków czopów biegunowych akumulatora oraz oczka akumulatora 15. Kontrola systemów pojazdu za pomocą TECH 2 / MDI – występowanie kodów błędów * 16. Sprawdzenie i ewentualna wymiana mikrofiltra (filtr przeciwpyłkowy) lub filtra z węglem aktywnym ** 17. Sprawdzenie i ewentualna wymiana wkładu filtra powietrza ** 18. Kontrola paska wielorowkowego 19. Sprawdzenie szczelności układu wspomagania kierownicy 20. Sprawdzenie poziomu oleju układu wspomagania kierownicy 21. Wymiana oleju silnikowego 22. Wymiana filtra oleju 23. Odwodnienie filtra paliwa (diesel) 24. Sprawdzenie, regulacja hamulca postojowego (koła nieobciążone) 25. Kontrola zawieszenia kół i resorowania z tyłu i z przodu 26. Kontrola przewodów hamulcowych 27. Kontrola przewodów paliwowych 28. Kontrola układu wydechowego 29. Sprawdzenie zewnętrznego zabezpieczenia przed korozją nadwozia/podwozia 30. Zanotowanie w książce gwarancyjnej ewentualnych uszkodzeń zabezpieczenia przed korozją nadwozia/podwozia 31. Kontrola oraz czyszczenie hamulców kół przednich * 32. Kontrola oraz czyszczenie hamulców kół tylnych * 33. Kontrola oraz uzupełnienie poziomu płynu hamulcowego ** 34. Kontrola szczelności silnika oraz skrzyni biegów (AT, MT) 35. Kontrola szczelności sprężarki układu klimatyzacji 36. Kontrola mieszków falistych układu kierowniczego 37. Kontrola mieszków falistych (osłon) półosi napędowych 38. Kontrola mieszków falistych (osłon) drążków kierowniczych 39. Sprawdzenie mocowania kół 40. Dokręcenie kół kluczem dynamometrycznym 41. Kontrola stanu ogumienia 42. Skorygowanie ciśnienia w oponach (wraz z kołem zapasowym lub systemem napełniania opon) 43. Kontrola apteczki pierwszej pomocy, sprawdzenie obecności, nienaruszonego stanu i daty przydatności do użytku 44. Sprawdzenie, korygowanie ustawienia reflektorów – włącznie z reflektorami dodatkowymi 45. Smarowanie ogranicznika otwarcia drzwi ** 46. Smarowanie zamknięcia pokrywy silnika ** 47. Smarowanie zawiasów drzwi tyłu nadwozia ** 48. Smarowanie systemu Flex-Fix® ** 49. Ustawienie wskaźnika częstotliwości przeglądów 50. Kontrola końcowa (blokady kolumny kierownicy i stacyjki, przyrządy i wskaźniki, lampki kontrolne, cały układ hamulcowy, układ kierowniczy, klimatyzacja, silnik, nadwozie i podwozie) 51. Sprawdzenie, czy są dostępne otwarte prace dodatkowe/kampanie, zainicjowanie przez producenta pojazdu oraz czy zostały wykonane w ramach przeglądu 52. Jazda próbna Raz do roku lub co 30 tys. km w zależności od tego co nastąpi wcześniej Materiały są powszechnie dostępne w sieci - powyższe opracowanie postało na podstawie materiału źródłowego dostępnego na stronie ASO Kanclerz - link: http://kanclerz.com.pl/obrazki/cms/19904.zalaczniki.pdf Zmiany, jakie naniosłem to usługi płatne dodatkowo - oznaczyłem je gwiazdką * . Umieszczenie dwóch gwiazdek, czyli ** wymaga dodatkowej opłaty za materiały jeżeli ich użyto. Przykład: W cenie przeglądu jest bezpłatna kontrola hamulców, jednak jeśli wymagają czyszczenia, to dochodzi dodatkowo opłata za ich czyszczenie. Filtr kabinowy - jeśli kontrola wykaże, że należy go wymienić, to pobiera się dodatkowo opłatę za wymieniany filtr. Nadmienię, że jest to odgórnie narzucony harmonogram - centrala GM wskazuje konieczność ich wykonania.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności