Skocz do zawartości

Silnik diesla 1,6 cdti "whisper diesel" czyli B16DTH - przestroga


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

czytajac wszystkie posty w tym temacie wnioskuje ze ten typ tak ma ,a wymiana łańcucha pomoże na 20-30tys km.Czy kiedyś komuś przeskoczył łańcuch podczas rozruchu?

Mam na swoim 86 tys przebiegu ,kiedy fabrycznie przewidują jego wymianę?

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/5/#findComment-12794
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jest szansa na jakąś poprawę z tym silnikiem, dokładniej rozrządem? Zauważyłem dwóch producentów zamienników, może oni coś poprawili, chociaż wątpię?
Mam Astrę K 2017r. 1.6 CDTI 110KM od nowości przebieg 115k, przejeździłem ponad 60k bez tego dźwięku przy odpalaniu. Rozrząd wymieniony na gwarancji przy 94k km i zarzęził przy odbiorze w aso. Teraz zdarza mi się to max raz w miesiącu ale niestety strasznie jest głośny podczas jazdy, jak przyspieszam to gorzej jak traktor... Niestety muszę jeszcze nią jeździć do lipca 2021r. a szlag mnie trafia jak to chodzi (mimo iż jak kupiłem Astrę to przez rok byłem zachwycony).

 

Link do części:

https://www.czesciauto24.pl/opel/astra-k/115675/10511/lancuch_rozrzadu

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/5/#findComment-12877
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma szansy na poprawę części. Zamienniki robią na podstawie oryginału, najczęściej gorzej niż oryginał.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/5/#findComment-12878
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość michal123

Witam, jestem tu nowy. Mam Astrę K 1.6 cdti i podobny problem z jedną mała różnicą. Piszą Panowie, że taki problem grzechotania rozrządu (problem napinacza najczęściej) macie przy samym odpalaniu gdy zeszło ciśnienie z napinacza, ale zastanawiają mnie dwie kwestie. U części osób widzę ze, podobnie jak u mnie np. rano na zimnym nie grzechocze od razu, a przecież wtedy też zeszło ciśnienie z napinacza, dlaczego tak by było? Druga sprawa, faktycznie po paru/kilkunastu minut przerwy w pracy silnika znowu grzechocze z tym, że u mnie nie tylko przy odpaleniu a przez sporo dłuższy czas. Tak długo by dobijał ciśnienie? szczególnie teraz to zauważyłem po zmianie oleju na nowy(dexos2 5w30). Czy już łańcuch wyciągnięty jak flak? Jeszcze jedno pytanie jako, że jestem trochę zielony w temacie, czy w tych silnikach Astry K 2016 r, 16 cdti 110km, można wymienić sam napinacz i "dobrać" się do niego bez zdejmowania sanek, skrzyni czy nie ma takiej możliwości? ew. czy wymiana samego napinacza coś da? bez wymiany łańcuchów, ślizgów?

Edytowane przez michal123
Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/5/#findComment-13455
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, michal123 napisał:

czy w tych silnikach Astry K 2016 r, 16 cdti 110km, można wymienić sam napinacz i "dobrać" się do niego bez zdejmowania sanek, skrzyni czy nie ma takiej możliwości?

Jest taka możliwość. Pytanie: czemu to ma służyć?

Temat przeczytałeś pobieżnie. Napinacz jest źródłem powstawania problemu w postaci niszczenia łańcucha.

Wymiana samego napinacza ma taki sam sens jak leczenie zapalenia płuc witaminą C.

 

16 minut temu, michal123 napisał:

czy wymiana samego napinacza coś da? bez wymiany łańcuchów, ślizgów?

G***no da. Szybciutko problem powróci. Przerobione w praktyce.

 

Jak to mawiają: stać gospodarza na konia, to i na owies musi. 

Zrobić rozrząd, sprzedać, mieć spokój i kupić coś z normalnym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/5/#findComment-13457
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.06.2020 o 14:27, ArKos napisał:

Zrobić rozrząd, sprzedać, mieć spokój i kupić coś z normalnym silnikiem.

Witam wszystkich, ArKos, pytanie głównie do Ciebie, wątek przeczytałem, zrobiłem rozrząd, wymieniłem całość z kołami, napinacz itd. oryginały.

Przejechałem 200 km i dzisiaj przy silniku, który miał powiedzmy 80stopni, po kilkunastu minutach postoju, klekot, powiedzmy 20 sek. po czym słychać jak silnik zmienia odgłos i się wycisza jak ma być.

Rozrząd wymieniałem właśnie z powodu klekotu, uszkodzony był ślizg, no i ten napinacz wysuwał się mocniej niż oryginał.

Czy to możliwe, że już po wymianie rozrządu ten sam problem czy klekot silnika to jest coś innego?

 

Pozdrawiam, AP.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/5/#findComment-13469
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozrząd został prawidłowo poskładany i na oryginale, to nie szukałbym tu przyczyny. W tych silnikach też padały wtryski, możliwe, że któryś zaczyna postukiwać, ale tu skrupulatnie trzeba diagnostykę przeprowadzić.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/5/#findComment-13470
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności