artur82 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 8 minut temu, ArKos napisał: Jeśli rozrząd został prawidłowo poskładany i na oryginale, to nie szukałbym tu przyczyny. W tych silnikach też padały wtryski, możliwe, że któryś zaczyna postukiwać, ale tu skrupulatnie trzeba diagnostykę przeprowadzić. Dzięki za szybką odp. Ja robiłem rozrząd bo zauważyłem głośne klekotanie silnika właśnie po ponownym odpaleniu i pracy na biegu jałowym (zaobserwowałem kilka razy) albo w trakcie jazdy (zauważyłem dwa razy). Klekot silnika - żadnego spadku mocy, żadnego wahania obrotów etc. Tylko ta dziwna, głośna praca silnika. Po chwili wszystko wracało do normy. W ASO stwierdzili rozrząd. Robiłem już poza ASO. Tak się zastanawiam, czy potrzebnie ten rozrząd robiłem... AP. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/6/#findComment-13472 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2020 Zawsze można było wziąć to na przeczekanie. Potem byś stwierdził, czy potrzebnie cy niepotrzebnie, jakby urwał się łańcuch. Robiłem już te silniki z urwanymi łańcuchami. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/6/#findComment-13473 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Silver Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Witajcie. Mam identyczny problem jak @artur82. Z racji przebiegu (200 tyś. km) wymieniłem rozrząd w marcu tego roku. Ostatnio przypadkiem usłyszałem nieprzyjemny klekot gdy odpalam auto na ciepłym silniku po chwili postoju (na zimnym ten objaw nie występuje). Klekot słychać przez kilkadziesiąt sekund po czym ucicha. Zauważyłem również, że gdy odpalam auto na zimno to obroty silnika wynoszą jakieś 700-750 obrotów, natomiast na ciepłym dochodzą do 900-950. Niestety nie mam pojęcia czy przed wymianą rozrządu ten klekot również był słyszalny, nie zwracałem na to zbytnio uwagi. Mechanik, który składał rozrząd twierdzi, że wszystko w 100% jest dobrze poskładane. W międzyczasie wymieniłem olej z 5W30 na Motula 5W40 łącznie z filtrem olejowym i paliwa, wydaje mi się że bo tej operacji klekot jest delikatnie cichszy, ale nadal występuje (być może to efekt placebo). Z ciekawości oddałem przedwczoraj auto do ASO i tam stwierdzili, że ten klekot to wina zużytego rozrządu i trzeba go wymienić (na wieść o tym, że był już wymieniany jakieś 5 tyś. km temu zrobili wielkie oczy i stwierdzili, że w sumie sami nie wiedzą w takim razie, ale ten dźwięk dochodzi z tamtych okolic). @ArKos czy faktycznie tak jak pisałeś takie objawy mogą również występować w przypadku problemów z wtryskiem/wtryskami? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/6/#findComment-13659 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Wtryski mogą klepać. Stetoskopem da się dosłuchać, skąd klekot dochodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/6/#findComment-13660 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Silver Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 @ArKos dzięki za odpowiedź. Ogólnie ASO Opla robiło wielkie oczy na tą moją przypadłość, ponoć nic takiego się nie zdarza (a jak widać po forum jest sporo takich osób). Zastanawia mnie tylko fakt, czemu ASO nie sprawdziło stetoskopem wtrysków. Pewnie było im łatwiej stwierdzić, że to rozrząd i skasować kasę za diagnostykę. Czy w grę jeszcze może wchodzić czujnik położenia wałka rozrządu? Gdzieś wyczytałem, że też mogą pojawiać się takie objawy w przypadku zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/6/#findComment-13661 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 No z czujnikiem wałka bym tego nie powiązywał. Miałem ze 2-3 auta z niby uszkodzonym wtryskiem 3 cylindra i w środkach zaradczych zamiast wymiany wtrysku zgodnie z treścią błędu, należało wykonać wyuczanie czujnika reluktancyjnego wału korbowego, czyli potocznie czujnika wału. Niestety, pomagało to na kilkaset km. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/6/#findComment-13662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Silver Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Spróbuję przycisnąć ASO, aby zweryfikowali wtryski stetoskopem. Akurat o takiej przypadłości nie myślałem, klekot powiązałem z niedawną wymianą rozrządu. O wynikach będę meldował na bieżąco. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/6/#findComment-13664 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Silver Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Zgodnie z zapowiedzią odwiedziłem wczoraj miejscowe ASO. Niestety kiedy rzuciłem mój pomysł z osłuchaniem wtrysków spojrzeli na mnie dziwnie i stwierdzili, że nic takiego robić nie będą bo moje auto wydaje dźwięki typowe dla uszkodzonego rozrządu (cały czas nie docierał do nich fakt, że był wymieniany 5 tyś. km temu i są marne szanse żeby tak szybko padł). Doradca serwisowy stwierdził, że szkoda moich pieniędzy bo zapewne mechanicy zdania nie zmienią i postawią taką samą diagnozę. Później dodatkowo wyszło na jaw, że na warsztacie nie mają stetoskopu... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/6/#findComment-13673 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 9 godzin temu, Silver napisał: wyszło na jaw, że na warsztacie nie mają stetoskopu... I wszystko jasne. Każdy prywatny warsztat (no prawie każdy) ma stetoskop, i jest to jedno z najczęściej używanych narzędzi diagnostycznych do lokalizacji stuków puków i pisków... 9 godzin temu, Silver napisał: był wymieniany 5 tyś. km temu i są marne szanse żeby tak szybko padł Zważywszy na to, że nie ma zamienników tego rozrządu, jest mało prawdopodobne aby tal szybko się skończył. Są dwie opcje takiego rozwiązania: nie wymieniono kompletu (ze ślizgami, kołami, napinaczem) a jedynie po łebkach czyli łańcuch i napinacz. Druga opcja to błąd montażu. Innej opcji nie widzę. To tak szybko się nie zużyje. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/6/#findComment-13675 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Jest zamiennik Febi-mały zestaw(łańcuch,slizgi,napinacz)duży + koła Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/page/6/#findComment-13679 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.