Skocz do zawartości

Jaki Olej do 1.4T


Jarek

Rekomendowane odpowiedzi

ArKos. Z pełnym szacunkiem, ale od Ciebie spodziewałem się bardziej kulturalnej i konkretnej informacji. W swojej odpowiedzi nie zawarłeś nic odkrywczego. Te wszystkie posty w tym temacie tworzą taką świeczkę, że nie wiadomo w czym rzecz. Jeżeli możesz i masz taką wiedzę a przypuszczam, że ją masz to podpowiedz mi, który olej Castrola będzie spełniał specyfikację Opla i będzie odpowiedni do mojego silnika. Proszę tylko nie snuje wywodów, że gdzieś to już było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. forum jest przede wszystkim po to, aby czerpać z niego wiedzę, czyli czytać

2. jeśli zbyt męczące jest przejrzenie iluś tam stron i łatwiej jest napisać, czekając aż na tacy podadzą, to jest to samo w sobie brakiem szacunku do osób pilnujących porządku - najzwyklej jest się sprawcą burdelu i powielania zagadnień już wcześniej omówionych

3. kultura wypowiedzi? A gdzie tak jest coś nie tak? Że zamiast liczebnika "sto" został użyty liczebnik nieokreślony "pierdylion"?

4. wystarczy przeczytać informację producenta:



*Odpowiedni dla silników wymagających GM dexos2; może być użyty także gdy specyfikacje dopuszczają GM LL-A-025 lub LL-B-025.

Co masz niejasne?

Ja rozumiem, że oczekujesz odpowiedzi, ale minimum własnej inicjatywy musisz wykazać, a tego tu zabrakło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2019 o 12:00, Mietek55 napisał:

Niebawem czeka mnie wymiana oleju, więc żebym nie miał wątpliwości, ten olej będzie odpowiedni do silnika 1.4T 140KM (B14NET)???

Dla silnika B14NET instrukcja do Mokki (str. 255) wskazuje Dexos1 Gen 2 jako jedyny właściwy (przy Dexos2 jest "-" co rozumiem jako niedopuszczalny wg producenta). Oleje Castrola zgodne z tą specyfikacją znajdują się na wskazanej parę postów wyżej stronie: https://www.gmdexos.com/brands/dexos1/index.html

Na szybko na Allegro nie znalazłem żadnego Castrola 5W30 spełniającego specyfikację Dexos1 Gen2, ale może trzeba szukać dokładniej. 

 

Wątek jest rzeczywiście mocno zakręcony i wcale niełatwo niefachowcom się zorientować i wyciągnąć stosowne wnioski. Ja też mam z tym problem ze swoim silnikiem D14NET - takie oznaczenie mam w papierach zakupu samochodu. Literalnie traktując wspomnianą instrukcję nie jest to B14NET więc ze strony 255 wynika dla mnie olej Dexos 2 (pozycja tabeli o tytule Inne silniki benzynowe). Z drugiej stron podobno B14NET i D14NET są podobno konstrukcyjnie tożsame (czy ktoś zna różnice???), więc powinien być Dexos1. Tożsamość silników potwierdza np. strona http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogue/cars.aspx?a=00084&b=10264 - mam nadzieję, że wiarygodna. Informacje szczegółowe są wyświetlane po kliknięciu ikony "i" z prawej strony. Są to silniki z wtryskiem pośrednim, więc w zasadzie powinien wystarczyć Dexos2, ale jednak w instrukcji Opel dla B14NET zaleca Dexos1. A mój D14NET podpada w instrukcji pod inną rubrykę. Z drugiej strony w Mokkach był też B14XFT 152 KM z bezpośrednim wtryskiem. Ten ewidentnie powinien być potraktowny olejem Dexos1 Gen2, który zmniejsza rozwalenie silnika przez LSPI. 

Na domiar tego wszystkiego po wymianie oleju w mojej Mokkce po niecałych 3000 km serwis ASO na fakturze za uslugę wykazał olej Dexos1 Gen2, zaś do książki serwisowej wpisał Dexos2 i tenże Dexos2 wpisał do serwisu Opla (widzę to w MyOpel). Zauważyłem to po czasie, więc nie mogłem od razu wyjaśnić.

Nasuwa się nieodparte pytanie: jak żyć z tymi olejami?

 

Tych parę uwag napisałem, by pokazać, że ktoś mało techniczny jak ja potrzebujący prostej odpowiedzi na pytanie "jaki Olej do mojej Mokki?" może jej nie znaleźć także po przestudiowaniu całego tego wątku oraz innych dostępnych materiałów.

Jeśli popełniłem jakieś techniczne błędy, to przepraszam, Arkos pewnie to wyprostuje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Marekb napisał:

czy ktoś zna różnice???

Nie dam się ogolić, ale oprogramowanie sterownika i katalizator.

 

12 minut temu, Marekb napisał:

Opel dla B14NET zaleca Dexos1. A mój D14NET podpada w instrukcji pod inną rubrykę. Z drugiej strony w Mokkach był też B14XFT 152 KM z bezpośrednim wtryskiem. Ten ewidentnie powinien być potraktowny olejem Dexos1 Gen2, który zmniejsza rozwalenie silnika przez LSPI. 

I tak to powinno być.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marekb za jasną i czytelną informację. 

Widzisz ArKos, można? Nie jestem mechanikiem i już nie zamierzam zmieniać swojej profesji. Z pewnością mógłbym z Tobą dyskutować i udzielać Ci porad w innych dziedzinach. Zawsze myślałem że takie forum jest po to, aby w przypadku wątpliwości można było zadawać na nim pytania i oczekiwać na rzeczową odpowiedź. A tu okazuje się, że może służyć też do filozofowania. Jak kiedyś było powiedziane "Nie ma głupich pytań, mogą być jedynie głupie odpowiedzi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mietek55 napisał:

Zawsze myślałem że takie forum jest po to, aby w przypadku wątpliwości można było zadawać na nim pytania i oczekiwać na rzeczową odpowiedź.

Tak, pod warunkiem wcześniejszego poszukiwania wiedzy.

Niedługo tacy jak Ty będą pytać na forum o godzinę, bo nie chce się na zegarek spojrzeć.

 

6 godzin temu, Mietek55 napisał:

okazuje się, że może służyć też do filozofowania.

Nie podoba się, to zawsze można założyć swoje forum i stosować swoje zasady. Tu sam dbam o porządek i przejrzystość, więc nie toleruję lenistwa i powielania tematów omawianych kilka razy.

Czytać ulotki producenta jak widać też nie każdy potrafi, ale próbować sarkastycznych odzywek to i owszem, czemu nie. 

Moja propozycja nie do odrzucenia: albo stosujesz zasady przejęte na tym forum (szukam, czytam, a jak nie znajduję to pytam lub kontynuuję w zaczętym już temacie) albo wiedzę czerpiesz na innym forum. Proste.

Może Ci nie pasować, no bo np. sikając u siebie w domu na ścianę w salonie takie masz zwyczaje, a gdzie indziej to nie przechodzi, no ale jak na wstępie napisałem...

Koniec dywagacji nie na temat. Odpowiedź dostałeś, jest kolejny raz napisane na forum, starczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ArKos napisał:

I tak to powinno być.

Nie wiem, czy dobrze rozumiem, że Twoja uwaga do kilku moich zdań potwierdza, że dla mojego D14NET powinien być Dexos2? Tak jak wydaje się to wynikać z instrukcji?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprecyzyjnie napisałem - taki skrót myślowy...

 

Moja logika:

skoro do B14NET zaleca się Dexos 1 to do nowszego silnika również. GM do WSZYSTKICH benzynowych silników doładowanych zaczął zalecać D1 z uwagi na obawy przed LSPI.

 

Tak więc stosowałbym D1 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ArKos napisał:

Moja logika:

skoro do B14NET zaleca się Dexos 1 to do nowszego silnika również. GM do WSZYSTKICH benzynowych silników doładowanych zaczął zalecać D1 z uwagi na obawy przed LSPI.

 

Moja logika w zasadzie jest podobna, ale mam poważne wątpliwości spowodowane instrukcją (screeny niżej) i dlatego pociągnę temat dalej. 

Silnik D14NET nie jest wprost wymieniony w rubrykach tabeli instrukcji, więc podpada pod rubrykę Inne silniki benzynowe. Jako zwykły użytkownik nie mogę się domyślać niczego innego na podstawie dokumentów, które otrzymałem przy zakupie (nigdzie nie ma informacji, że D14NET to B14NET). Jedyny możliwy w tej sytuacji wniosek z instrukcji to olej Dexos2 dla silnika D14NET, zaś Dexos 1 gen2 jest niedopuszczalny.

Tylko, że taki wniosek wydaje się być bez sensu, jeśli rzeczywiście te dwa silniki (B i D) są identyczne. Nie widziałem jednak potwierdzenia tego np. na stronach Opla, a jedynie na forach internetowych. W ogóle o D14NET trudno jest znaleźć informacje.

Zadane przeze mnie wcześniej pytanie: Jak żyć z tymi olejami? jest chyba dalej aktualne.

 

instrukcja do mojej Mokki 2018 rok modelowy 2019A:

image.png.8fdd1d506b208ac79445732be6aa9da9.png

 

 

Instrukcja do modeli ciut wcześniejszych:

image.png.8dbe0781c918300f4eb3b2807ec99f73.png

 

 

I jeszcze jedna uwaga, może wątpliwość.

Jak wspominałem, przy zmianie oleju ASO na fakturze podała Dexos1 g2, zaś w książce serwisowej Dexos2, więc nie wiem na czym jeżdżę.

Co będzie, gdy z jakiegoś powodu w innym ASO zajdzie konieczność dolania oleju i kierując się książką serwisową doleją istotną ilość D2 do D1, o ile taki jest w silniku? Czy te oleje można mieszać?

Poza tym ta sytuacja pokazuje, że także w ASO jest jakieś olejowe zamieszanie i po prostu trzeba ich pilnować. Ale żeby pilnować trzeba wiedzieć.

A jak się nie wie i ASO zrobi błędy, to może się to odbić na silniku - oczywiście po zakończeniu gwarancji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności