Skocz do zawartości

Jaki Olej do 1.4T


Jarek

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Mietek55 napisał:

Dzięki. Czyli mam się sugerować dokładnie taką nazwą ja w tym wykazie?

Myślę, że to podstawa, ale równie ważna jest informacja w opisie lub na butli z olejem, że spełnia specyfikację  Dexos1 gen2.

Zaznaczam jednak, że mam małe doświadczenie w olejach.

 

PS. Ciągłe przytaczanie tej samej tabeli nie jest konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marekb napisał:

Wysłałem w końcu zapytanie do Opla

Obawiam się, że dla Opla odpowiedź jest tylko jedna tzn. D1g2... utrzymywanie logistyki jednego produktu przekłada się na +xxx%.

Co do jakości ich badań tez mam wątpliwości, skoro przez blisko dwa lata rekomendowali D2 do 1,4T 152km, czego skutki najszybciej odczuli użytkownicy Astry V. Ciekawe jak długo badali nowy olej na silniku 1,4T 140 km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość Marioosh
W dniu 31.07.2019 o 22:02, ArKos napisał:

Spojrzałbyś o jaki silnik wyżej chodzi - to LE2 czyli ten na bezpośrednim wtrysku.

Od 2016r. bodajże GM zaleca stosowanie Dexosa1 do wszystkich uturbionych benzyniaków z obawy o LSPI.

 

Dzień dobry

Nigdy nie wgryzałem się w tematykę olejową aż tak bardzo, ale poszukując wskazówek, ten wątek na forum zainspirował mnie do przemyśleń.

 

Jeśli można prosić o uściślenie w powyższej kwestii - która z poniższych interpretacji jest prawdziwa?

- Dexos1 należy lać do WSZYSTKICH uturbionych benzyniaków z obawy o LSPI, bo tak zaleca GM od 2016 roku.

- Dexos1 należy lać do wszystkich uturbionych benzyniaków z wtryskiem bezpośrednim, produkowanych od 2016r. z obawy o LSPI.

 

Będę wdzięczny za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oba stwierdzenia są prawdziwe.

Wg mojej aktualnej wiedzy opartej na różnych źródłach  (instrukcja do Mokki , informacje od Opla, rozmowy w ASO, informacje różne w internecie)  Opel w ostatnich latach do wszystkich benzyn (przynajmniej uturbionych) zaleca Dexos 1 gen. 2.

Olej zgodny z tą specyfikacją jest szczególnie  ważny, wręcz niezbędny, dla silników z bezpośrednim wtryskiem  - poprawia odporność na LSPI.

Olej taki nie zaszkodzi też silnikom z wtryskiem pośrednim (np. popularny 1.4 turbo 140 KM), bo jest podobno lepszy niż ten ze specyfikacją Dexos 2. Olej D1g2 leją obecnie w ASO do takich silników i praktycznie wszystkich nowszych benzyniaków niezależnie od rodzaju wtrysku.  

Jeśli ktoś ma starszy silnik, dla którego Opel zalecał ówcześnie Dexos 2, to pewnie można dalej na takim jeździć.

 

Zamiast oryginalnych olejów GM można stosować "zamienniki" pod warunkiem, że są zgodne z odpowiednią specyfikacją, czyli Dexos 1 gen. 2 lub Dexos 2. Wiele osób uważa, że są one lepsze (patrz dyskusja w tym wątku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioosh
12 godzin temu, Marekb napisał:

 

Oba stwierdzenia są prawdziwe.

...

Zamiast oryginalnych olejów GM można stosować "zamienniki" pod warunkiem, że są zgodne z odpowiednią specyfikacją, czyli Dexos 1 gen. 2 lub Dexos 2. Wiele osób uważa, że są one lepsze (patrz dyskusja w tym wątku).

Dzięki za odpowiedź - zatem wiem już, że spokojnie w doładowanym 1.4T 88kW/120KM mogę zamienić obecny Dexos2 na Dexos1 gen.2.

Co do ostatniego zdania - miałeś na myśli, że wiele osób uważa, że oleje o specyfikacji Dexos2 są lepsze dla ich silników? (oczywiście mając na myśli tylko te, w których istniałaby możliwość zastosowania oleju obu z tych norm)

 

Kontynuując wątek, poświęciłem dziś trochę czasu i zrobiłem porównanie dostępnych na naszym rynku olejów spełniających normę Dexos1 gen.2:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1OaDM1B1nLuwWYLm1xq0vKkmtURuqjyuSyK0iwUVmaQY/edit?usp=sharing

W drugiej zakładce można znaleźć analogiczne porównanie właściwości najlepszych olejów specyfikacji Dexos2 (chodziło przede wszystkim o dwa dostępne 0W-40, ale potem dodałem dla porównania dwa marki Castrol o zbliżonych parametrach).

 

Wg mnie po porównaniu tych parametrów zwycięzca jest tylko jeden i to w klasie Dexos1 gen.2, która początkowo wydawała mi się dość "wykastrowana" w porównaniu do najlepszych produktów z normą Dexos2.

 

Co na to Fachowcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioosh
16 godzin temu, vitoldo napisał:

Czyli ....  ?

 RAVENOL DXG USVO

 

Natomiast ciekaw jestem, czy prawidłowość tej analizy potwierdzą fachowcy i użytkownicy z większym stażem...

Jak coś - plik ma możliwość dodawania komentarzy, więc zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAVENOL kojarzy mi się głównie jako producent olejów przekładniowych ale kto wie.

Parametry brzmią bardziej niż zachęcająco pytanie tylko czy specyfikację z karty produktu będzie spełniał olej w zakupionej bańce 5L. To jest oczywiście pytanie retoryczne, niezależne od tego jaki olej się wybiera.

Zakres temperatur do -57 st. hmmm. Popytać zatem należy na forach skandynawskich bo ten olej powinien tam być mega popularny jeśli to jest prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Marioosh napisał:

Co do ostatniego zdania - miałeś na myśli, że wiele osób uważa, że oleje o specyfikacji Dexos2 są lepsze dla ich silników? (oczywiście mając na myśli tylko te, w których istniałaby możliwość zastosowania oleju obu z tych norm)

Nie o tym myślałem. Chodzi o oleje innych marek niż GM (np. Castrol, Motul, Mobil,...) spełniające specyfikacje GM. Panuje chyba dość powszechna opinia, że oryginalne oleje GM są słabsze. Nie znam się na tym przedmiocie na tyle dobrze, aby poważyć się na własne zdanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności