KoTeK Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 Napompowałem co prawda na ciepłe gumy po 270 na przód i tył. Gdy ostygną będzie ~260. Wracając z pompowania już odczuwałem, że jazda do komfortowych nie będzie należała. Zobaczę bo w sobotę jadę 200 km w jedną stronę, po drodze szybkiego ruchu. Postaram się nie przesadzać czyli jechać max 120 - tyle ile można. W drodze powrotnej może nie będę przekraczał 100 km. Zobaczę co z tego wyjdzie. Wydaje mi się, że 6 litrów, jak u Ciebie, jest niemożliwe do osiągnięcia. Nie mogę jechać przez 200 km z prędkością 70 km/h - trochę mijało by to się z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/969-spalanie-po-dotarciu-zamiast-lepiej-to-jest-gorzej/page/5/#findComment-12416 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitoldo Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 Pompowałem od 2.4 do 2.7 ale różnic w komforcie nie wyczułem żadnych. Komfort to miałem w Astrze. Przez pierwszy miesiąc nie mogłem się przyzwyczaić do ewidentnie głośniejszego zawieszenia Mokki. Osiągnąłem kiedyś wynik między 6 a 7 przy odcinku 200-300km w czasie wakacji. Co nie zmienia faktu, że interesują mnie wyłącznie wartości rzeczywiste czyli takie w jakich ja się normalnie na co dzień poruszam. A te niestety są diametralnie różne od teoretycznych deklaracji producenta. Konkluzję mam taką. że moja Mokka X do zatłoczonego miasta się nie nadaje bo pali więcej niż bym oczekiwał. Ten silnik B14XFT 152KM tu się męczy. Jego naturalnym środowiskiem są dłuższe trasy gdzie może użyć moc i moment obrotowy. Mieszając w korku obrotami między 800 a 2200 osiąga to co osiąga czyli wysokie spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/969-spalanie-po-dotarciu-zamiast-lepiej-to-jest-gorzej/page/5/#findComment-12417 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoTeK Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 Konkluzja jak najbardziej trafna. U mnie Hyundai X20 1,6 L też palił mi w mieście ~10 litrów, ale zimą. Tu mam wyniki, dokładnie te same odcinki jazdy na poziomie ~11 litrów. I takie wartości mnie martwią, oj bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/969-spalanie-po-dotarciu-zamiast-lepiej-to-jest-gorzej/page/5/#findComment-12418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitoldo Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 Ja się do tego powoli przyzwyczajam bo i tak nie mam innego wyjścia. A gdy za kilka lat przyjdzie czas na zmianę auta to w EU będą królowały 3 cylindrowe silniki eco 1.0 więc problemu spalania nie będzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/969-spalanie-po-dotarciu-zamiast-lepiej-to-jest-gorzej/page/5/#findComment-12420 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marekb Opublikowano 29 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2019 12 godzin temu, KoTeK napisał: Zobaczę bo w sobotę jadę 200 km w jedną stronę, po drodze szybkiego ruchu. Postaram się nie przesadzać czyli jechać max 120 - tyle ile można. W drodze powrotnej może nie będę przekraczał 100 km. Zobaczę co z tego wyjdzie. Wydaje mi się, że 6 litrów, jak u Ciebie, jest niemożliwe do osiągnięcia. Nie mogę jechać przez 200 km z prędkością 70 km/h - trochę mijało by to się z celem. W warunkach jazdy prawie cały czas po trasie ekspresowej prędkości średnie będą spore. Poniżej 7 l/100km raczej Mokka nie zejdzie. Ale gdyby np. jechać w miarę ekonomicznie powiedzmy z Grójca do Szczytna przez W-wę, Pułtusk, itd., czyli trochę trasami ekspresowymi i trochę normalnymi drogami przez różne miejscowości, to średnia prędkość będzie na poziomie 65-75km/h, a średnie spalanie może zejść wyraźnie poniżej 7 l. (Trasa przykładowa, po jej części jeżdżę dość często). Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/969-spalanie-po-dotarciu-zamiast-lepiej-to-jest-gorzej/page/5/#findComment-12429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoTeK Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Dzisiaj trochę pojeździłem i pośpiesznie wnioski przedstawiam..... Wszystkie drogi to drogi szybkiego ruchu z wyjątkiem 60 km z punktu 5. Tempomat ustawiony na 115 km/h. Parę kilometrów dojazdu do drogi szybkiego ruchu. Wyniki: Przejechane 40 km, spalanie 8.0 L, średnia prędkość 102 km/h Tempomat na tej samej drodze ustawiony na 90 km/h Wyniki: Przejechane 30 km/h, spalanie 6,3 L, średnia prędkość 89,8 km/h. (Dłuższej trasy nie mogłem pokonać bo żona nerwowo nie wytrzymywała). Tempomat ustawiony na 122 km/h Wyniki: Przejechane 60 km, spalanie 8,3 L, średnia prędkość 120,1 km/h Bez tempomatu - tylko tak dla sprawdzenia: Wynik - Prędkość 160 km/h, spalanie: 11,5:12,5 L Bez tempomatu, jazda pomiędzy miejscowościami, wszystko zgodnie z przepisami, spokojna jazda, nigdy nie przekraczano 90 km/h, w zasadzie max to 80 km/h. Wyniki: Przejechane 60 km, spalanie: 6,2 L, średnia prędkość 55,0 km/h Tempomat ustawiony na 120 km/h przez 200 km + 60 km z punktu 5, łącznie przejechano 260 km Wynik: średnie spalanie 7,5 L, średnia prędkość 85,2 km/h Ja już chyba nic więcej nie testuję. Generalnie uważam, że Mokka X 1,4 Turbo 140 KM nie jest oszczędnym autem w normalnych, dopuszczonych warunkach do ruchu (prędkościach). Co prawda wynik z punku 5 jest dla mnie zadowalający, ale ja nie poruszam się w takich warunkach. Gdy wyjeżdżamy na drogę szybkiego ruchu moim zdaniem zaczynają się kłopoty paliwowe. Czy te spalania są duże czy nie ? Nie odnoszę się do pkt 4, uważam, że nie są małe. Silnik 1,4 przy prędkości 115-120 km/h nie powinien palić ponad 8 litrów. Zapewne część kolegów się nie zgodzi z tym stwierdzeniem, ale cóż, każdy wie w jakich warunkach się porusza. Mój wynik jazdy w mieście, przy średniej prędkości 16,6 km/h daje 11 litrów. No cóż..... boję się zimy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/969-spalanie-po-dotarciu-zamiast-lepiej-to-jest-gorzej/page/5/#findComment-12437 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marekb Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Testy wyśmienite. Wynik z p. 5 rewelacyjny i zgodny z moimi spostrzeżeniami, że jazda z Vmax w porywach ok. 100-110 km/h jest oszczędna, czyli poniżej 7 l. Punkty 2, 5 i 6 absolutnie zgodne z osiągami mojej Mokki automat. Pokazują one, że samochód pali rozsądnie. Wydaje się, że w p. 1 i 3 u mnie jest ciut lepiej - nie więcej niż 0,3-0,4 l, ale może to być efekt tego, że u mnie komputer trochę zaniża wskazania. Punkt 4 może przerażać, ale tak się raczej nie jeździ. Powtórzę to o czym wspominałem wyżej: moja Mokka pali zgodnie z moimi oczekiwaniami w warunkach w jakich jest eksploatowana, tzn. mieści się w 8l. Jeżdżę też Crosslandem 1.2 turbo 130kM, 3 cylindry. Jest bardziej dynamiczny, gdy potrzeba, nie ma automatu, ma mniejszą masę, a i tak pali tylko około 1l mniej niż Mokka. Inny znany mi przykład: Mazda CX3 120kM wolnossący silnik - około 7l. Wszystkie trzy auta są eksploatowane w podobnych warunkach. Obawiam się, że nie można oczekiwać od silników mocno wysilonych i uturbionych niskiego spalania ( na forum są stwierdzenia w stylu turbo żyje, turbo pije). One mają zapewniać fajny komfort jazdy. Gdyby Mokka miala silnik wolnossący 1.4 o mocy np. 80kM, to paliłaby trochę mniej, ale czy ktoś chciałby tym jeździć? Na koniec pytanie: a jak to wygląda w innych samochodach, innych markach? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/969-spalanie-po-dotarciu-zamiast-lepiej-to-jest-gorzej/page/5/#findComment-12439 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitoldo Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Te wyniki nie przynoszą chwały producentowi. Być może to jest też odpowiedź na pytanie dlaczego w nowych Oplach PSA wstawia swoje silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/969-spalanie-po-dotarciu-zamiast-lepiej-to-jest-gorzej/page/5/#findComment-12440 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marekb Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Chyba się nie zgodzę z takim poglądem. Silnik PSA 130 kM w Mokkce mógłby palić do 0,3 - 0,5 l mniej i będzie to wynikać głównie z jednego cylindra mniej. Dużego zmniejszenia zużycia, szczególnie przy dużych prędkościach nie będzie, a na to głównie są skargi na tym forum. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/969-spalanie-po-dotarciu-zamiast-lepiej-to-jest-gorzej/page/5/#findComment-12441 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitoldo Opublikowano 2 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2019 W takim razie co się stało z ekonomią silników benzynowych? Jeździłem od zawsze prawie wyłącznie po mieście (to samo miasto co teraz) zawsze na krótkich odcinkach i wyników powyżej 8-9 l/100 raczej nie miałem chyba, że termostat się popsuł ale to od razu było widać właśnie po konsumpcji paliwa. Czy to było 1.4 Renault czy 1.4 Opla - takie były wyniki. Teraz 1.4 "musi" palić o 2-3 litry więcej niż stare jednostki a na obudowie wielki napis Ecotec więc zachodzę w głowę skąd ta nazwa i gdzie to to Eco? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/969-spalanie-po-dotarciu-zamiast-lepiej-to-jest-gorzej/page/5/#findComment-12443 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.