Gość Buzka23 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 Bez sensu. Skoro paliwo spełnia normy to niech spadają. To ich brocha żeby dopasować auto do rynku. Stary trik opla, zrzucać na byle co do końca gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/515-mokka-14tlpg-i-koszmar-nie-prze%C5%82%C4%85czania-si%C4%99-na-lpg-przy-zimnym-silniku/page/12/#findComment-11197 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2019 Myślę że lepszym określeniem będzie "niewiedza"... Instalacje niefabryczne nie maja takich problemów. a większość instalatorów wszelkie problemy usuwa przy pierwszym zgłoszeniu. Jakość tankowanego LPG ma oczywiście wpływ, ale na podstawie moich doświadczeń gdy szczególnie podczas wakacyjnych podróży tankuję na różnych stacjach, przekłada się to na gorsze przyśpieszanie i większe spalanie/zużycie na 100 km. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/515-mokka-14tlpg-i-koszmar-nie-prze%C5%82%C4%85czania-si%C4%99-na-lpg-przy-zimnym-silniku/page/12/#findComment-11198 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekploski10@gmail.com Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 Witam serdecznie widzę że problem z tą instalacją dotyczy niemal wszystkich użytkowników aut w których tego bubla założono. Piszę że ...niemal bo zapewne większość ludzi dotknięta tym problemem nie ujawnia się na internecie tylko szuka pomocy lub odbija się pomiędzy serwisem (auto z reguły na gwarancji) lub szuka pomocy w warsztatach specjalizujących się w naprawie lpg. Mnie niestety nie ominął ten problem. Mokka X 1.4 140 km. Auto kupione w ubiegłym roku w salonie z wyprzedaży rocznika 2017. Analizując posty aż strach pomyśleć co mnie czeka w przyszłości gdy zacznę walczyć z serwisem i na ile moja cierpliwość i nerwy będą narażone na szwank. Przy przebiegu 26 tyś km po raz czwarty czeka mnie mnie czyszczenie elektrozaworu. Ostatnio tą czynność robiono mi trzy miesiące temu. Auto przejechało od tego momentu niecałe 3000 km.. Zapewne będę słuchał starej śpiewki typu a gdzie pan tankuje ? jeśli to np. Orlen tak jak było ostatnio to proszę tam nie tankować a najlepiej to zmienić stację lub o zanieczyszczonym gazie ze wschodu itp. Tankuję od ostatniego czyszczenia wyłącznie na stacji Shell i nie sądzę żeby gaz był jakiś trefny. Chciałbym poradzić się was użytkownicy i forumowicze co dalej z tym problemem robić. Czy jest jakaś alternatywa nie mam ani czasu i siły przechodzić takiej gehenny i użerania się z serwisem. Nie chcę wiele jedynie za auto które jest na gwarancji i za które zapłaciłem niemal 90 tyś złotych chciałbym bezproblemowo usiąść za kierownicę i bezstresowo odpalić silnik i jechać. Mam pytanie nie jestem jakiś fachowcem i znawcą w tej dziedzinie. Analizując posty to wielki ukłon i szacunek do Administratora ArKosa za fachowość i kompetencję i życzliwe bardzo porady w wielu podpowiedziach. Czy po skończeniu gwarancji bo w trakcie to serwis zapewne będzie olewał temat, można byłoby ten felerny zawór jakoś wyeliminować lub zmodyfikować. Z tego co się doczytałem (może się mylę) to jest dodatkowy zawór który oczyszcza gaz. zanim trafi do filtrów. Na zachodzie Europy gdzie Mokka trafia to być może że gaz jest bardziej czysty i ten problem występuje rzadziej lub bardziej sporadycznie. Proszę o jakieś porady i propozycje jak sobie z tym problemem poradzić, jak sobie poradziliście lub radzicie użytkując auta z tą instalacją. Proszę o podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/515-mokka-14tlpg-i-koszmar-nie-prze%C5%82%C4%85czania-si%C4%99-na-lpg-przy-zimnym-silniku/page/12/#findComment-11249 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 Kiedyś zapytałem mojego serwisanta podczas przeglądu okresowego, dlaczego nie czyści elektrozaworu przy reduktorze. Powiedziałem, że koledzy na forum piszą o ciągłym i notorycznym czyszczeniu, a u mnie przez 70 tyś nie był nigdy czyszczony... Serwisant wtedy go wykręcił, pokazał i opowiedział. Faktycznie był czyściutki i błyszczący, pracował płynnie bez zacięć. W fabrycznej instalacji LR problem wynika z konstrukcji i umiejscowienia zaworu. jest zintegrowany z reduktorem i jest przez niego ogrzewany. Zachodzi jakaś reakcja i wytrąca się gęsty i lepiący mazut, ten sam który jest zatrzymywany dalej w filtrze fazy lotnej gazu. U mnie zawór jest "obok" reduktora, połączony krótką rurką. Powiedział też, że podobnie jest z zaworem w zbiorniku, tamten nie jest ogrzewany i nie ma potrzeby czyszczenia. Nie jestem fachowcem LPG, ale takie wyjaśnienie miało dla mnie sens. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/515-mokka-14tlpg-i-koszmar-nie-prze%C5%82%C4%85czania-si%C4%99-na-lpg-przy-zimnym-silniku/page/12/#findComment-11252 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 Najprościej wymienić parownik na inny, z zewnętrznym zaworem. PS Ten zawór nic nie oczyszcza. Oczyszczają filtry: fazy ciekłej i lotnej. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/515-mokka-14tlpg-i-koszmar-nie-prze%C5%82%C4%85czania-si%C4%99-na-lpg-przy-zimnym-silniku/page/12/#findComment-11253 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elektron1234 Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 Witam Panów . Nie chcę się narzucać. Z uwagi na ważkość już to było poruszane w którymś z postów. Konieczna jest wymiana zaworu. Fabryczny jest wadliwy. Ja w swoim aucie wymieniłem zawór w marcu 2019. Do tej pory bez problemu. Koszt 400 zł. Dal zainteresowanych mogę podać adres gazownika z woj. opolskiego. Facet zajmuje się LR od lat. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/515-mokka-14tlpg-i-koszmar-nie-prze%C5%82%C4%85czania-si%C4%99-na-lpg-przy-zimnym-silniku/page/12/#findComment-11254 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sym Opublikowano 20 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 Chyba więcej osób by skorzystało gdybyś podał typ zaworu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/515-mokka-14tlpg-i-koszmar-nie-prze%C5%82%C4%85czania-si%C4%99-na-lpg-przy-zimnym-silniku/page/12/#findComment-11257 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris02 Opublikowano 20 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 18 godzin temu, elektron1234 napisał: Witam Panów . Nie chcę się narzucać. Z uwagi na ważkość już to było poruszane w którymś z postów. Konieczna jest wymiana zaworu. Fabryczny jest wadliwy. Ja w swoim aucie wymieniłem zawór w marcu 2019. Do tej pory bez problemu. Koszt 400 zł. Dal zainteresowanych mogę podać adres gazownika z woj. opolskiego. Facet zajmuje się LR od lat. Jeśli możesz to podaj namiary na zawór. Podejrzewam, że jest Nas Wielu z podobnymi problemami. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/515-mokka-14tlpg-i-koszmar-nie-prze%C5%82%C4%85czania-si%C4%99-na-lpg-przy-zimnym-silniku/page/12/#findComment-11258 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elektron1234 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 To nie ja wymieniałem tylko mnie wymieniano. Jaki typ został zamontowany nie wiem i nie bardzo mnie to interesuje. Dla ważne że jest bez awaryjny. Jeżdżę już czwarty miesiąc, a robię dziennie ponad 100 km i bez problemu. Podpowiadam tylko że jest rozwiązanie. Niezbyt drogie zważywszy na co miesięczne wizyty w serwisie. Do czasu wymiany tankowałem tylko na Orlenie (słynne opowieści o jakości paliwa, co jest poniekąd prawdą, ale od tego są filtry). Obecnie tankuje gdzie popadnie. Tyle ode mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/515-mokka-14tlpg-i-koszmar-nie-prze%C5%82%C4%85czania-si%C4%99-na-lpg-przy-zimnym-silniku/page/12/#findComment-11277 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar2r Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 U mnie sytuacja wyglądała następująco. Auto z maja 2017 roku. Problemy zaczęły się dopiero na wiosnę 2018 r. Dwa albo trzy razy czyszczono zawór. Przy kolejnym razie wymieniono zawór na nowy. Myślałem, że problem ustąpi ale niestety niedawno powrócił. Dodam, że wszystkie te prace były wykonywane nieodpłatnie w ramach gwarancji. A teraz moje spostrzeżenia z eksploatacji samochodu z LPG. Zauważyłem, że problem pojawia się jeżeli często wyjeżdżałem gaz do końca. Robiłem nawet tak, że jak auto przełączyło się na benzynę to po pewnym czasie przełączałem ręcznie na gaz i auto jeszcze jakiś czas jechało na gazie. Wydaje mi się, że taki sposób jazdy sprzyja awarii przełączania na gaz. Ostatnio jak usterka zaczęła się ujawniać nie wyjeżdżałem gazu do niskiego stanu i wygląda, że sytuacja poprawiła się. Ciekawi mnie czy inni użytkownicy LPG mają podobne spostrzeżenia. Artur Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/515-mokka-14tlpg-i-koszmar-nie-prze%C5%82%C4%85czania-si%C4%99-na-lpg-przy-zimnym-silniku/page/12/#findComment-11280 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.