Miszka74 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Ważne, aby spełniał wszystkie warunki specyfikacyjne określone przez GM do danego modelu. Arkos. To ja mam pytanie odnośnie M32. (silnik 140KM, LPG, 6 biegów, 2016 itd.). W mojej Mokce zaraz po kupieniu raz czy dwa spróbowałem "jak idzie" i przeraziłem się efektem, że jak rozpędzam auto na 1-ce to powyżej 5 tys obrotów dwójki nie da się szybko włożyć. Będzie tylko niemiłosierny zgrzyt. Muszę odczekać po wciśnięciu sprzęgła aż obroty silnika zejdą trochę i wrzucam dwójkę po 2-3 sek. Spotkałeś się z tym? TTTM??? Mnie to skutecznie zniechęciło do wykorzystywania mocy auta do startu ze świateł. zwykle 2-kę wrzucam przy 3000 obr. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/38-wymiana-oleju-w-skrzyni-bieg%C3%B3w/page/14/#findComment-8254 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 przeraziłem się efektem, że jak rozpędzam auto na 1-ce to powyżej 5 tys obrotów dwójki nie da się szybko włożyć. Będzie tylko niemiłosierny zgrzyt. Muszę odczekać po wciśnięciu sprzęgła aż obroty silnika zejdą trochę i wrzucam dwójkę po 2-3 sek. Spotkałeś się z tym? TTTM??? W mojej identycznie. Wymieniony synchronizator i koło zębate I i II biegu i nadal to samo. Wychodzi na to, że TTTM. Sposobem na szybki start jest wrzucanie dwójki z lekkim opóźnieniem - nawet przy 5 tys nie zgrzyta, ale trzeba dać 0,5-1s czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/38-wymiana-oleju-w-skrzyni-bieg%C3%B3w/page/14/#findComment-8255 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszka74 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 W mojej identycznie. Wymieniony synchronizator i koło zębate I i II biegu i nadal to samo. Wychodzi na to, że TTTM. Sposobem na szybki start jest wrzucanie dwójki z lekkim opóźnieniem - nawet przy 5 tys nie zgrzyta, ale trzeba dać 0,5-1s czasu. W Uno mi w takich okolicznościach 2-ka wchodziła z oporem. Synchronizator skutecznie przytrzymywał, opóźniał włożenie biegu. W Punto też. Wystarczyło "wczuć się" w lewarek i był spokój. Bieg wchodził sam na synchronizatorze. W Zafirze B natomiast wchodziło super. Bez opóźnienia. No. ale tam diesel był, 2-kę wrzuca się na niższych obrotach. Teraz to Mokka zmusza do delikatności... dosłownie... zobaczę jeszcze co się zmieni po zmianie oleju na sugerowany przez Ciebie. Dodatkowo wczuwałem się dziś w tę dwójkę i ogólnie poza ledwie odczuwalnym oporem, drżeniem podczas wkładania z 1-ki nic złego tam nie czuję. Nie wchodzi po prostu tak delikatnie, sprężyście jak pozostałe biegi. Czuje się ten chrzęst synchronizatora... To nawet synchronizatory u siebie zmieniałeś. A jakie podstawy? Na gwarancji to było? Jak argumentowałeś objawy? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/38-wymiana-oleju-w-skrzyni-bieg%C3%B3w/page/14/#findComment-8260 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 31 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2017 Na gwarancji robiłem osobiście. Argumentacja: zgrzyt przy wrzucaniu biegu. Zmiana oleju nic nie dała. Mam Fuchsa wlanego. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/38-wymiana-oleju-w-skrzyni-bieg%C3%B3w/page/14/#findComment-8262 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarbol Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Spotkałem się z opinią (na TVN turbo) w której to padła sugestia wymiany oleju w przekładni nowego auta po ok. 10000 km. Argumentowane było to docieraniem skrzyni i zanieczyszczeniami (opiłkami) jakie pojawiają się po tym czasie. Nie jestem fachowcem w tym temacie, więc tylko "zarzucam" temat. marfus 1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/38-wymiana-oleju-w-skrzyni-bieg%C3%B3w/page/14/#findComment-8571 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Każdy mechanizm ma okres tzw. docierania. Silnik, skrzynia, wszystkie elementy które trą - koła zębate, pierścienie, panewki itp. Ja olej w silniku wymieniłem po 1500km a w skrzyni po 11.000km. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/38-wymiana-oleju-w-skrzyni-bieg%C3%B3w/page/14/#findComment-8572 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarbol Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Czyli warto przy pierwszym przeglądzie wziąść to pod uwagę. Będę zapewne miał ok. 10000. W silniku wymieniłem po 2500 km. ArKos dzięki za wyjaśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/38-wymiana-oleju-w-skrzyni-bieg%C3%B3w/page/14/#findComment-8575 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor22044 Opublikowano 19 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 Jak zdemontować osłonę silnika? Konkretnie plastikowe kolki. Czy jak wymienialiscie olej w skrzyni odkrecaliscie osłonę? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/38-wymiana-oleju-w-skrzyni-bieg%C3%B3w/page/14/#findComment-9196 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 Wyjmujesz środkowy element a potem cały kołek. Osłona będzie uchlapana z oleju jak nie zdejmiesz. No i dostęp do korka jest słaby. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/38-wymiana-oleju-w-skrzyni-bieg%C3%B3w/page/14/#findComment-9198 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor22044 Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 Dzięki. Wydawało mi się że plastikowy kółek był jednolity - płaska powierzchnia tylko podkładki miały nacięcia z boków. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/38-wymiana-oleju-w-skrzyni-bieg%C3%B3w/page/14/#findComment-9206 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.