Skocz do zawartości

Wymiana oleju w skrzyni biegów


Gość mlodymat

Rekomendowane odpowiedzi

Ważne, aby spełniał wszystkie warunki specyfikacyjne określone przez GM do danego modelu.

 

Arkos. To ja mam pytanie odnośnie M32. (silnik 140KM, LPG, 6 biegów, 2016 itd.). W mojej Mokce zaraz po kupieniu raz czy dwa spróbowałem "jak idzie" i przeraziłem się efektem, że jak rozpędzam auto na 1-ce to powyżej 5 tys obrotów dwójki nie da się szybko włożyć.

 

Będzie tylko niemiłosierny zgrzyt. Muszę odczekać po wciśnięciu sprzęgła aż obroty silnika zejdą trochę i wrzucam dwójkę po 2-3 sek. Spotkałeś się z tym? TTTM???

 

Mnie to skutecznie zniechęciło do wykorzystywania mocy auta do startu ze świateł. zwykle 2-kę wrzucam przy 3000 obr. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeraziłem się efektem, że jak rozpędzam auto na 1-ce to powyżej 5 tys obrotów dwójki nie da się szybko włożyć.

 

Będzie tylko niemiłosierny zgrzyt. Muszę odczekać po wciśnięciu sprzęgła aż obroty silnika zejdą trochę i wrzucam dwójkę po 2-3 sek. Spotkałeś się z tym? TTTM???

W mojej identycznie. Wymieniony synchronizator i koło zębate I i II biegu i nadal to samo. Wychodzi na to, że TTTM. Sposobem na szybki start jest wrzucanie dwójki z lekkim opóźnieniem - nawet przy 5 tys nie zgrzyta, ale trzeba dać 0,5-1s czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej identycznie. Wymieniony synchronizator i koło zębate I i II biegu i nadal to samo. Wychodzi na to, że TTTM. Sposobem na szybki start jest wrzucanie dwójki z lekkim opóźnieniem - nawet przy 5 tys nie zgrzyta, ale trzeba dać 0,5-1s czasu.

 

W Uno mi w takich okolicznościach 2-ka wchodziła z oporem. Synchronizator skutecznie przytrzymywał, opóźniał włożenie biegu. W Punto też. Wystarczyło "wczuć się" w lewarek i był spokój. Bieg wchodził sam na synchronizatorze.

W Zafirze B natomiast wchodziło super. Bez opóźnienia. No. ale tam diesel był, 2-kę wrzuca się na niższych obrotach.

 

Teraz to Mokka zmusza do delikatności... dosłownie... zobaczę jeszcze co się zmieni po zmianie oleju na sugerowany przez Ciebie. Dodatkowo wczuwałem się dziś w tę dwójkę i ogólnie poza ledwie odczuwalnym oporem, drżeniem podczas wkładania z 1-ki nic złego tam nie czuję. Nie wchodzi po prostu tak delikatnie, sprężyście jak pozostałe biegi. Czuje się ten chrzęst synchronizatora...

 

To nawet synchronizatory u siebie zmieniałeś. A jakie podstawy? Na gwarancji to było? Jak argumentowałeś objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Spotkałem się z opinią (na TVN turbo) w której to padła sugestia wymiany oleju w przekładni nowego auta po ok. 10000 km. Argumentowane było to docieraniem skrzyni i zanieczyszczeniami (opiłkami) jakie pojawiają się po tym czasie.

Nie jestem fachowcem w tym temacie, więc tylko "zarzucam" temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności